تشریح اقدامات انجام‌شده ستاد اربعین ۱۴۰۲ خوزستان

استاندار خوزستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز خوزستان، اقدامات ستاد اربعین حسینی استان برای خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائران را تشریح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه خوزستان درخصوص اقدامات صورت‌گرفته توسط ستاد اربعین حسینی استان توضیح داد: در ایام اربعین حسینی مردم ولایتمدار و مؤمن خوزستان سخاوت، کرامت و مهمان نوازی خود را به نمایش گذاشتند و اکرام و اطعام زائران در این سطح گسترده به صورت مردمی انجام شد؛ البته دستگاه‌ها هم کمک داشتند اما حضور مردم جلوه‌ای بی‌نظیر از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است. در آن سوی مرز نیز مردم و دولت عراق این سخاوتمندی و کرامت را نسبت به زائران اربعین حسینی داشتند.

استاندار خوزستان افزود: در خوزستان حدود هزار موکب کار پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران را بر عهده داشتند و ۷۲ موکب ایرانی نیز در شلمچه و شیب (چذابه) عراق مشغول این مهم هستند و روند تردد زائران روان و امن است.

او گفت: توصیه ما به آن دسته از زائران عزیز که با خودروهای شخصی عازم این سفر شده‌اند این است که قبل از حرکت به شهرهای خود استراحت کافی داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد حوادث تلخ نباشیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: خوشبختانه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است بطوری‌که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از تعداد مصدومان سوانح جاده‌ای کاهش داشته است.

او اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل نیز اتوبوس به تعداد کافی تدارک دیده شده است و تعداد ۱۰ رام قطار نیز زائران را از خرمشهر به سطح کشور منتقل می‌کنند. همچنین تعداد ۸۰ هزار نفر از طریق هواپیما به عتبات عالیات مشرف شدند. خوشبختانه تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای شخصی نیز در موضوع حمل و نقل به کمک آمدند و امیدواریم روند بازگشت زائران به همین شکل به سهولت و به صورت روان تداوم داشته باشد.

حسینی‌محراب عنوان کرد: به‌منظور انسجام و هماهنگی در مدیریت دو مرز خوزستان با مذاکره و تفاهم با استانداران بصره و نیسان عراق قرارگاه اربعین در شلمچه و چذابه تشکیل شد.

او درباره طرح راه‌آهن شلمچه به بصره توضیح داد: این طرح به‌تازگی باحضور معاون اول رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق شروع شد که براساس برآورد صورت‌گرفته، انتظار می‌رود ظرف دو سال به بهره‌برداری برسد که یک مسیر خوب و مطمئنی برای زائران فراهم خواهد ساخت.

استاندار خوزستان گفت: تعداد ۲۰۰ هزار زائر اتباع خارجی عمدتاً از افغانستان و پاکستان و سپس از هند و آذربایجان داشتیم که با بروز مشکل تردد برای بخشی از آن‌ها بلافاصله تمهیدات و اقدامات لازم انجام شد و خوشبختانه این مشکل برطرف شد.

او بیان کرد: در زمینه ساماندهی پارکینگ‌ها اقدامات خوبی انجام شد و آسفالت این پارکینگ‌ها نیز جزو برنامه‌های ما در آینده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: همچنین باتوجه به گرمای هوا تمهیدات خوبی همچون گسترش سایه‌بان و مه‌پاش و تدارک اتاق سرد درنظر گرفته شد و خوشبختانه شاهد تلفات ناشی از گرمازدگی نبودیم.

او خاطرنشان کرد: در زمینه راه نیز عمده‌مسیر طریق‌الحسین چهار بانده شده است و تنها ۱۴ کیلومتر از این مسیر نیاز به تعریض دارد.

حسینی‌محراب در پایان این گفتگوی تلویزیونی از همه مسئولان و دست‌اندرکاران اربعین، قوای مسلح و نیروهای جهادی و مردمی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha