بازارچه مشاغل خانگی در ملایر احداث می‌شود

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در سفر رئیس جمهوری به همدان در راستای ایجاد اشتغال، انگیزه و حمایت از صنایع‌دستی بانوان، اعتباری برای ایجاد بازارچه مشاغل خانگی بانوان در همدان، ملایر و نهاوند مصوب شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: در عمارت مصدقی، حدود ۳۰۰ مترمربع زمین برای احداث این بازارچه اختصاص دادیم که شامل ۱۶ غرفه حدود ۱۵ متری با معماری ایرانی اسلامی است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: این بازارچه با احتساب قیمت زمین و امکانات جانبی همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه و سیستم مداربسته نیازمند حدود ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که فاز نخست آن شامل اجرای ۱۶ غرفه و کف‌سازی به مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تأمین اعتبار شده است.

او با اشاره به اینکه پیمانکار مشخص و در حال انجام کار است، تصریح کرد: فاز نخست این بازارچه تا ۴۵ روز آینده به اتمام می‌رسد و برای فاز دوم نیز به یک میلیارد تومان نیاز است که این اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تأمین می‌شود که در صورت تخصیص، پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت از صنعتگران این عرصه می‌توان به ارتقای کمی و کیفی صنایع‌دستی امیدوار شد و در راستای احیا و انتقال آن گام برداشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha