آغاز سومین دوره جشنواره انگور سیاه سردشت

سومین دوره جشنواره انگور سیاه سردشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهر ربط آغاز شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، سومین دوره جشنواره انگور سیاه سردشت، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، کمال حسین‌پور، نماینده مردم سردشت، پیرانشهر و میرآباد، باباخان اسکندری فرماندار سردشت و تعدادی دیگر از مسئولان و مردم این شهرستان آغاز شد.

نماینده مردم سردشت، پیرانشهر و میرآباد در این جشنواره اظهار کرد: هزیه راه‌سازی در سردشت به علت موقعیت جغرافیایی‌اش بسیار بالاست به طوری که با هزینه ساخت یک کیلومتر راه در سردشت می‌توان در سایر شهرستان‌ها سه کیلومتر راه ایجاد و آسفالت کرد.

کمال حسین‌پور افزود: ما قبول داریم که وضعیت راه‌های مواصلاتی سردشت مطلوب نیست و یکی از علل توسعه هر شهرستانی به ویژه در حوزه گردشگری راه‌های مواصلاتی استاندارد و نزدیکی به مرکز است.

او ادامه داد: پیگیر ایجاد یک راه مواصلاتی استاندارد از شهر ربط به بوکان هستیم که قطعا با بودجه‌های استانی و شهرستانی امکان‌پذیر نیست بر همین اساس از رئیس جمهور درخواست بودجه‌ملی کرده‌ایم که موافقت‌های اولیه اخذ شده است.

فعال‌سازی مرز کیله سردشت

فرماندار سردشت نیز در این جشنواره گفت: با زحمات مسئولان، مرز کیله سردشت فعال شده است اما برای توسعه گمرکات و بازارچه‌ها باید طرف عراقی هم تمایل و آمادگی لازم را داشته باشد ما بسیار مایل به بازگشایی بازارچه‌های مرزی برای عرضه تولیدات محصولات و کالاهای‌مان هستیم.

باباخان اسکندری گفت: در نشست استانداران هم‌مرز ایران و اقلیم کردستان نیز تمایل و آمادگی خود را برای توسعه روابط همه‌جانبه اقتصادی و بازرگانی با اقلیم کردستان و کشور عراق اعلام کرده و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha