218 هزار تخت واحدهای اقامتی رسمی مشهد، آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر است

دبیر ستاد خدمات سفر استان و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 218 هزار تخت واحدهای اقامتی رسمی مشهد، آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی روز یکشنبه 19 شهریورماه 1402 در بازدید سرزده از مراکز اقامتی مشهد با بیان این مطلب گفت: تمامی واحدهای اقامتی موظف‌اند نرخنامه را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار دهند، البته نرخ شناور در واحدهای اقامتی استان حذف شده است و دیگر واحدهای اقامتی به صورت دو نرخی خدمات ارائه نمی‌کنند.

او درباره نرخ‌های مراکز اقامتی اظهار کرد: تنها یک نرخ وجود دارد که در سامانه نماد وزارت میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی نیز وجود دارد، همچنین در راستای اطلاع‌رسانی به زائران  مسافران آدرس مراکز اقامتی و نرخ‌های آن‌ها در سامانه نشان بارگذاری شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: 150 بازرس نیز بر واحدهای اقامتی استان نظارت دارند و بازدیدهای روزانه را انجام می‌دهند، زائران در صورت هرگونه شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا درخواست راهنمایی برای اسکان، حمل و نقل و ... در سطح ملی با شماره تلفن‌های  09629 و در سطح مشهد با شماره 37045 -051 تماس بگیرند.

موسوی افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی مشهد امروز 68 درصد است و به مرور افزایش پیدا می‌کند.

همچنین سید محمود مادرشاهیان در پایان این بازدید سرزده گفت: هزینه اقامت از مهمانان خارجی با ریال و براساس نرخنامه نصب شده در محل پذیرش هتل دریافت می‌شود.

او افزود: چهار پایگاه نظارتی در چهار خیابان نواب صفوی، طبرسی، شیرازی و امام رضا (ع) راه‌اندازی شده و بازرسان با دریافت شکایت زائران بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و به شکایت رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha