تدوین راهکارهایی برای حضور گردشگران خارجی به‌منظور توسعه اقتصادی مازندران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به منظور توسعه اقتصادی استان، راهکارهای مختلفی برای حضور گردشگان خارجی و داخلی ارائه شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی سعادتی دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی، جنگلی و بوم‌گردی مازندران باید از این ظرفیت‌ها، استفاده مطلوب کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه باید برای توسعه و رونق اقتصادی استان برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی استان باید راهکارهای مختلفی برای حضور گردشگان خارجی و داخلی ارائه شود.

سعادتی با بیان اینکه مازندران نیاز به معرفی و تعریف ندارد، گفت: طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای ملایم، دسترسی جاده‌ای مناسب و مردم مهمان‌نواز، این استان بی‌نظیر را به انتخاب اول ایرانیان برای گردشگری تبدیل کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: در قالب گردشگری می‌توان تبادل و فرهنگ مازندران را به استان‌ها و دیگر کشورهای دنیا صادر کرد.

مهر ماه فهرست خوبی برای معرفی مازندران به کشورهای دنیاست

همچنین صادق برزگر در این نشست با اشاره به ۵ مهر روز جهانی گردشگری، گفت: رویداد بین‌المللی گردشگری مازندران و روسیه ۳ لغایت ۵ مهر به میزبانی این استان در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: ۵ مهر فهرست خوبی است که مازندران را به کشورها به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر معرفی کنیم.

او تصریح کرد: می‌توان با توجه به ظرفیت‌های استان در جهت بهره‌وری و ریل‌گذاری برای توسعه اقتصادی برنامه‌ریزی‌های بسیاری در دستور کار قرار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل را ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه روستاهای استان اعلام کرد و افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها موجب حضور گردشگران مختلف، اشتغالزایی برای جوانان و درآمدزایی می‌شود.

برزگر ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری کشور است و باید از این ظرفیت برای توسعه استان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha