تبریز میزبان فعالان ملی و بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان از میزبانی تبریز از فعالان ملی و بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده عصر یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه، یکی از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را توجه به توسعه و رونق صنعت سودآور گردشگری عنوان کرد و گفت: بر این پایه، دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در قالب ۱۶۰ غرفه و دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز در قالب ۲۲۰ غرفه با حضور تمام استان‌های کشور و نیز چند کشور خارجی و همسایه طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی مجموع مساحت برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را ۱۱هزار مترمربع اعلام کرد که ۲هزار مترمربع آن به فضای باز اختصاص داده شده است تا استان‌ها و کشورهای مختلف محصولات، آثار و اسناد معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود را به نمایش بگذارند.

حمزه‌زاده با اشاره به رایزنی و مکاتبات وزارت امور خارجه با کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه گردشگری تبریز، یادآور شد: تاکنون حضور کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ژاپن، چین، ارمنستان، روسیه، جمهوری تاتارستان و اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه برنامه‌ریزی و در دستورکار قرار داده شده است.

وی ادامه داد: با مذاکرات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، تمهیدات و مقدمات سفر و حضور وزرای گردشگری چند کشور همسایه و نیز سفرای کشورهای خارجی در تهران نیز در این نمایشگاه به انجام رسیده است که‌امیدواریم با حضور و مشارکت آن‌ها کیفیت و کمیت آن بهتر و مطلوب‌تر از نمایشگاه پیشین که قبل از شیوع کرونا برگزار شد، باشد.

حمزه‌زاده تبلیغات و بازاریابی را دو مشکل و چالش عمده در حوزه گردشگری کشور و آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف و نیز حضور مدیران و فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های خارج از کشور از جمله مهمترین عوامل در رفع این چالش‌ها است که برای بهره‌مندی کامل از چنین امکانی باید همه دستگاه‌های اجرایی و به خصوص رسانه‌های گروهی همراه و همکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشند.

او با تأکید بر نقش تأثیرگذار و مهم انجمن‌ها و کانون‌های صنعت گردشگری در توسعه این صنعت افزود: در حال حاضر آذربایجان شرقی با داشتن پنج کانون و انجمن آژانس‌داران، هتل‌داران، راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی و انجمن بوم‌گردی یکی از استان‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های بخش خصوصی در صنعت گردشگری کشور به شمار می‌رود که در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی از توان و ظرفیت‌های این کانون‌ها باید نهایت بهره‌برداری را کرد.

حمزه‌زاده اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷۶ آژانس گردشگری و مسافرتی در آذربایجان شرقی فعال است و انجمن هتل‌داران با ۸۷ عضو، راهنمایان گردشگری با بیش از ۵۰۰ عضو، انجمن واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی با ۳۵۰ عضو و ۲۴۶ عضو انجمن بوم‌گردی در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha