برپایی آیین سنتی نخل گردانی در روستای مورچه‌خورت

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از برگزاری آیین سنتی نخل گردانی به مناسبت ۲۸ صفر در روستای مورچه‌خورت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، جواد چهرازی امروز ۲۲ شهریورماه با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین آیین‌های سنتی مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه آیین سنتی نخل گردانی است که در روستای مورچه‌خورت از توابع این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده توسط این اداره و همچنین دوستداران میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان، در طی سنوات گذشته این آیین سنتی در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

او ادامه داد: در طی ۲ سال گذشته به دلیل محدودیت‌های بیماری کرونا، این آیین سنتی همانند سال‌های دیگر برگزار نمی‌شد ولی با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال و در روز ۲۸ صفر مصادف با سالروز رحلت پیامبر اعظم و همچنین سرور جوانان بهشت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور پرشور دوستداران اهل‌بیت علیه‌السلام این آیین سنتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha