اعطای تسهیلات به ۱۶ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی زرندیه

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: ۱۶ هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان موفق به دریافت وام مشاغل خانگی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این وام برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و مشاغل خانگی شهرستان به منظور راه‌اندازی کارگاه و یا توسعه و تجهیز آن پرداخت می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از اعتبار مشاغل خانگی از سهمیه ۳ میلیاردی شهرستان جذب شده است، افزود: هرکدام از ۱۶ هنرمند معرفی شده به بانک بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رنجبر افزود: این تسهیلات برای توسعه و تجهیز کارگاه های هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های رشته‌های گلیم‌بافی، مینای نقاشی، چرم دست‌دوز، زیورآلات سنتی، نقاشی زیرلعابی، نگارگری دریافت شده است.

او با اشاره به اینکه این مبلغ تسهیلات بانکی از ابتدای سال جاری به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان زرندیه پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در شهرستان‌ها توسعه و تجهیز می‌شوند که این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha