دیدار قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی با سفرای کشورهای حاضر در کمیته میراث‌جهانی یونسکو

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه چهل و پنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو با برخی از سفرای کشورهای مختلف در یونسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش خبرنگار میراث آریا، علی دارابی که برای حضور در چهل و پنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض به سر می‌برد با سفیر اندونزی در عربستان، سفیر چین در یونسکو، سفیر عمان در یونسکو، سفیر عراق در یونسکو، سفیر روسیه در یونسکو و سفیر فلسطین در یونسکو دیدار کرد.

دیدار قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی با سفرای کشورهای حاضر در کمیته میراث‌جهانی یونسکو

بنا بر این گزارش، شهر ریاض در عربستان از دهم تا بیست‌وپنجم سپتامبر (از ۱۹ شهریور تا ۳ مهرماه) میزبان اجلاس یونسکوست که نمایندگان ایران از جمله علی دارابی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در آن حضور خواهند داشت.
چین، مغولستان، کره جنوبی، ترکیه، روسیه، آلمان، کامبوج، لتونی، لیتوانی، گواتمالا، هند، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اسپانیا، اتیوپی، ایران، کانادا، دانمارک، چک، کنگو، فرانسه، بنین، ماداگاسکار، ویتنام، آذربایجان، فلسطین، تونس، آرژانتین، بلژیک، ایالت متحده آمریکا، سورینام، هلند، روآندا، تایلند، اندونزی، قزاقستان، ایتالیا، عربستان، یونان و پرتغال از جمله کشورهایی هستند که میراث تاریخی و طبیعی آن‌ها در این دوره از اجلاس یونسکو بررسی خواهد شد.  

میراث جهانی یونسکو سال گذشته قرار بود در روسیه برگزار شود که به دلیل جنگ با اوکراین، اجلاس سال گذشته به تعویق افتاد و قرار شد سهمیه کشورها محفوظ بماند و در اجلاس بعدی بررسی شود. از این رو از میان ۵۰ پروندۀ پیشنهادشده برای بررسی در چهل‌وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو، ۲۴ پرونده سهمیه اجلاس سال گذشته و ۲۶ پرونده مربوط به اجلاس سال ۲۰۲۳ است.‌

از ایران دو پروندۀ «کاروانسراهای ایران» و «منظر فرهنگی ماسوله» قرار است بررسی شود و پرونده جنگل‌های «دیزمار» نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062301398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha