سیزدهمین جشنواره شیره‌پزی ملایر برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر از برپایی جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان به ریاست معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و حضور دستگاه های خدمات رسان و دهیاران روستاهای دره جوزان و فعالان گردشگری در محل سالن جلسات فرمانداری ملایر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی در این جلسه گفت: پنجم مهر ماه مصادف با  ۲۷ سپتامبر از طرف سازمان جهانی unwto  به عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است و در ایران از ۵ تا ۱۱ مهرماه هفته گردشگری است که هر ساله برنامه‌های متعددی در این روز برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها برپایی سیزدهمین جشنواره شیره‌پزی است که امسال نیز این جشنواره در دره جهانی جوزان و در هفته گردشگری برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: شهرستان ملایر با داشتن دو برند جهانی انگور و مبلمان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان مانند سنوات گذشته در این امر مشارکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر نیز در این جلسه گفت: در سال‌های گذشته زحمات زیادی برای برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان ملایر کشیده شده است که پارسال در هفته گردشگری چهار جشنواره شیره‌پزی روستای هدف گردشگری مانیزان، خوشه برتر و شوریجات سامن و بادام و گردوی روستای علی آباد در شهرستان ملایر برگزار شد.

مهدی صفاری گفت:  امسال انتظار داریم جشنواره با کیفیت بهتری نسبت به سنوات گذشته و با محوریت بخش خصوصی برگزار شود و هدف از برگزاری جشنواره شیره‌پزی معرفی شهرستان به عنوان قطب انگور و شیره و در نهایت کمک به پویایی اقتصاد محلی است.

جلیلی در پایان گفت:  جشنواره شیره‌پزی در روز های۶ و۷ مهر ماه در دره جهانی جوزان، جشنواره شوریجات سامن در تاریخ ۱۰ مهرماه در شهر سامن، جشنواره خوشه برتر در تاریخ ۱۱ مهرماه در روستای جوزان و جشنواره بادام و گردو در تاریخ ۱۳ مهر ماه در روستای علی‌آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062301407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha