۱۱ کتابخانه سیار در دهه پایانی ماه صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شدند

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۱۱ کتاب‌خانه سیار در دهه پایانی ماه صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شد در این کتاب‌خانه‌های سیار کتاب به ، امانت انجام می‌شود و زائران می‌توانند پس از مطالعه این کتاب‌ها آن را به کتابخانه شهر خود تحویل دهند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اعلام این خبر افزود: اداره کل کتاب‌خانه‌ها در سطح استان در دهه پایانی صفر اقدامات مختلفی انجام داده و در روز رحلت پیامبر (ص) زیارت از بعید رسول اکرم(ص) در تمام کتاب‌خانه‌های استان برگزار شد.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: ما دو موکب در خیابان ابوطالب بین قرنی ۲۶ و ۲۸ و خیابان امام رضا(ع) ۴۸ مشهد داریم که جشنواره کتاب‌خوانی رضوی دارند، هر ساله این استان رتبه اول را در این جشنواره که بزرگ‌ترین جشنواره کتاب‌خوانی کشور است، کسب می‌کند. پرده‌خوانی و نقالی نیز در این موکب‌ها انجام می‌شود و عصرها محفل ادبی داریم، هم‌چنین عضویت رایگان در کتاب‌خانه‌های عمومی در این موکب‌ها انجام می‌شود.

سبزیان با بیان اینکه ۱۱ کتاب‌خانه سیار در دهه پایانی ماه صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شدند، تصریح کرد: در این کتاب‌خانه‌های سیار امانت کتاب انجام می‌شود و زائران می‌توانند پس از مطالعه این کتاب‌ها آن را به کتاب‌خانه شهر خود تحویل دهند.

او یادآور شد: دو موکب در گناباد و تایباد با همکاری اداره کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد در دو شهر فعالیت می‌کنند، دو کتاب‌خانه عمومی شهید مطهری و شهید مفتح در مشهد برای اسکان زئران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند و ساختمان اداره کل کتاب‌خانه‌ها برای همکاران کتاب‌دار سطح کشور در زمینه اسکان و استراحت فراهم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062401419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha