جهانگردان هندی لال پری از گنبد سلطانیه بازدید کردند

معاون گردشگری استان زنجان گفت: تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری در مسیر سفر خود از هند به انگلستان از گنبد سلطانیه بازدید کردند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیانگفت: تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری در مسیر سفر خود از هند به انگلستان با شعار صلح جهانی از گنبد سلطانیه بازدید کردند.  

معاون گردشگری استان زنجان افزود: در این بازدید، این گروه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۵ از تمامی طبقات و کارگاه‌های مرمتی گنبد سلطانیه بازدید کردند و ماکت گنبد سلطانیه و یک ظرف مسی به عنوان صنایع دستی شهرستان سلطانیه از طرف شورای شهر سلطانیه به این گروه به عنوان یادگاری از این دیار تاریخی داده شد.  

او بیان کرد: در این بازدید، گردشگران ایرانی گنبد سلطانیه با خودروهای این گروه عکس یادگاری گرفتند.  

دامان دوال تاکور بعد از بازدید از این میراث جهانی گفت: گنبد سلطانیه شاهکار هنر معماری ایران و جهان اسلام است و به دلیل معماری بسیار دقیق و زیبایش در دنیا معروف و مورد بررسی‌های بسیاری قرار گرفته است.  

دامان دوال تاکور سرپرست گروه افزود: معماری گنبد سلطانیه نسبت به آثار هم ردیف خود از نظرعظمت و ابعاد منحصر به فرد بوده است. من و گروهم حتما این بنای منحصر به فرد را به دوستان و جهانیان معرفی خواهیم کرد.این اولین بار است که من این بنای فاخر را می‌بینم اما قطعا آخرین بار نیست. عظمت و این حجم از جزئیات معماری را در این بنا تاریخی، ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.  

سلطانیه بزرگترین گنبد آجری جهان در سال ۱۳۸۴ در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان هفتمین اثر ایرانی به ثبت رسید.

«گنبد سلطانیه»، در شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد و یکی ازشاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062501444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha