مراسم استقبال از زائران کاروان پیاده مشهد – کربلا برگزار شد/ حضور زائران کاروان در مراسم سنتی چهارپایه‌خوانی حرم رضوی

آیین استقبال از زائران کاروان پیاده مشهد – کربلا (کاروان پیاده انصارالحسین) با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان  خراسان رضوی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این مراسم عصر امروز شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ و هم زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مردم مشهد مقدس، مسئولان و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) و گروه‌ها و دسته‌جات عزاداری حضور داشتند، ۱۸۰ زائر پیاده کاروان که مسیر مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پیا پیاده طی کرده بودند، مورد استقبال قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی سخنران این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت زیارت پیاده امام حسین (ع)، ضمن تجلیل از حرکت معنوی و ارزشمند زائران کاروان پیاده انصارالحسین (ع) بر تدوام این حرکت تاکید کرد.

در این مراسم همچنین حاج محمدرضا بذری به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

زائران کاروان پیاده انصارالحسین (ع) بعد از استقبال مردمی در عرصه میدان شهدا مشهد به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) رفتند و در مراسم سنتی چهارپایه‌خوانی با حضور و مداحی حاج محمود کریمی شرکت کردند.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی بقیه‌الله الاعظم (عج) مشهد است که  اعضای این کاروان ۲۲ سال پیاپی مسیر ۲۵۰۰ کیلومتری مشهد مقدس تا کربلای معلی را با هدف نشر و گسترش معارف حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی با پای پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062501458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha