بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خنداب استان مرکزی به بهره‌بردای می‌رسد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی این شهرستان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، احمد میرزایی با اشاره به اینکه اعتبار این بازارچه در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است، گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی خنداب در مساحت 126 متر مربع با 8 غرفه در دو طبقه آماده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی این شهرستان از جمله گلیم‌بافی، خراطی، قلم‌زنی، صنایع چوب، جاجیم‌بافی اشاره کرد و افزود: در کنار صنایع‌دستی غنی این منطقه، وجود مکان تخصصی معرفی محصولات نیز حائز اهمیت است.

میرزایی در پایان با بیان این‎که عملیات ساخت بازارچه صنایع‌دستی این شهرستان از خرداد 1400 با اختصاص اعتبار 2 میلیارد 500 میلیون تومانی آغاز شده است، تصریح کرد: امیدواریم گشایش این بازارچه بتواند گامی مؤثر در راستای توسعه روزافزون صنایع‌دستی استان باشد.

او هدف از ایجاد این بازارچه را تقویت و حمایت از صنایع‌دستی بومی، ارتقای کیفیت بازاریابی محصولات صنایع‌دستی و کمک به فروش و بازاریابی صنعتگران دانست و افزود: با احداث این بازارچه  40 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم  و در هر غرفه نیز حداقل 2 فرصت شغلی مستقیم و ۵ فرصت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha