اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز موزه‌های لرستان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۱۲ میلیاردریال برای توسعه و تجهیز موزه‌های لرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، زهرا بهاروند با اعلام این خبر گفت: به منظور توسعه، تجهیز و به‌روزرسانی سیستم‌های نگهداری موزه‌های استان این اعتبار هزینه شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ موزه در سطح استان فعال هستند که در راستای نیازمندی‌های سالانه موزه‌های استان و همچنین سهولت بازدید گردشگران، عملیات تجهیز و نوسازی این موزه‌ها انجام شد.

او خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی دوربین‌ها و سیستم‌های حفاظتی، ساخت طبقه دوم موزه کوهدشت، تعمیر در و پنجره‌های چوبی موزه قلعه‌مظفری سلسله، مرمت کف‌فرش آجری موزه زبان و فرهنگ لرستان در خرم‌آباد و ادامه تجهیز موزه نسخ خطی بروجرد در این عملیات صورت گرفته است.

بهاروند با بیان اینکه موزه‌ها نقش بسزایی در استحکام ریشه‌های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم دارند اضافه کرد: مرمت و نگهداری آثار فرهنگی به‌جا مانده از تمدن‌ها می‌تواند افزون بر تقویت هویت ملی و فرهنگی اعضای جامعه، ضامن بقای فرهنگ ایرانی برای نسل‌های کنونی و آینده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha