مشکلات راهنمایان گردشگری استان مرکزی در سریع‌ترین زمان برطرف خواهد شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از بررسی مشکلات و پیشنهادهای راهنمایان تور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی گفت: مشکلات صدور کارت راهنمایان، اجرای تورهای گردشگری و صنعتی، برخورد با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز، استفاده از راهنمایان در موزه‌ها و رعایت کردن شئونات اسلامی در اجرای تورها در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود: در راستای تولید محتوا و نوآوری از فعالان راهنمایان گردشگری استان دعوت شده تا روایتگری بسیار خوب و مناسبی از جاذبه‌های تاریخی و  گردشگری و صنعتی داشته باشند و تصاویر و فیلم‌های خود را در اختیار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دهند.

او تصریح کرد: یکی از راه‌های بازاریابی در صنعت گردشگری فم‌تریپ است که می‌تواند یکی از بهترین تجارب هر گردشگری باشد چرا که سفری داخلی یا خارجی کاملاً مقرون‌ به‌صرفه و گاهی رایگان است. فم‌تور یا فم‌تریپ همان تور آشناسازی سفر رایگان و ارزانی است که جنبه آموزشی و آگاه‌سازی در اولویت نخست و جنبه‌های درآمدزایی آن نیز در اولویت‌های بعدی قرار دارد. این سفرها توسط آژانس‌های مسافرتی و با حضور تور اپراتورها، آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری، اصحاب رسانه، بلاگرها، مجریان رادیو و تلویزیون، افراد اثرگذار مرجع و اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها، هنرمندان و افراد مشهور در آن کشور، مدیران دولتی کشورهای هدف و تمام کسانی که نقش اساسی در این صنعت دارند، باهدف آشنایی سفیران گردشگری با مقاصد خاص برگزار می‌شود.

حسینی در پایان گام برداشته شده در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و این اقدام را راهگشای رونق گردشگری برای راهنمایان دانست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha