تأکید بر اجرای گردشگری جنگ با محوریت دانش‌آموزان دختر اهوازی

در نشست راهبردی کارگروه گردشگری جنگ که باحضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان برگزار شد، بر اجرای گردشگری جنگ در هفته دفاع‌مقدس با محوریت دانش‌آموزان دختر اهوازی تأکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جلسه راهبردی کارگروه گردشگری دفاع‌مقدس روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲ باحضور سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان و محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار عبدالرضا مرادحاجتی در این جلسه به غفلت انجام شده از گردشگری جنگ در استان پرداخت و اظهار کرد: خوزستان مهمترین استان کشور در میزبانی از گردشگران دوران جنگ تحمیلی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خوزستان افزود: نبود طرح جامع گردشگری جنگ در استان باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت‌های بزرگ و میلیونی راهیان نور استفاده لازم را ببریم.

او گفت: ما و مجموعه میراث‌فرهنگی بهانه‌های زیادی برای همکاری در حوزه‌های مشترک داریم که ممکن است خروجی آن به نفع جامعه نوجوان و جوان استان باشد.

مرادحاجتی یادآور شد: در هفته دفاع‌مقدس آغاز گشت‌های گردشگری جنگ را از اهواز با جامعه دانش‌آموزی شروع می‌کنیم و سپس این برنامه را به همه شهرها گسترش می‌دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان نیز تقارن هفته گردشگری و هفته دفاع‌مقدس را به فال نیک گرفت و عنوان کرد: در هیچ استانی به اندازه خوزستان ظرفیت پرداخت به میراث معنوی و مکان‌رخدادهای دوران دفاع‌مقدس وجود ندارد و این‌که در این حوزه کاری اتفاقی انجام شود افتخاری است که نصیب من و همکارانم خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: ثبت‌ملی مکان‌های دفاع‌مقدس به‌خصوص در اهواز و شهرهای مرزی و نصب تابلوهای راهنمایی و شناسنامه‌دار اماکن دوران حماسه و ایثار از جمله اقداماتی است که انجام شده و همچنان تداوم دارد.

در پایان این جلسه بر اجرای گردشگری جنگ با محوریت دانش‌آموزان دختر مدارس اهواز در هفته دفاع‌مقدس تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha