تور رسانه‌ای جمعی از خبرنگاران ملی و استانی از محور گردشگری زیارت گرگان برگزار شد

در راستای تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در خصوص برنامه‌های طرح گردشگری محور زیارت، خبرنگاران ملی و استانی در دومین روز از سفر خود به گلستان از محور گردشگری زیارت گرگان بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، در ادامه تور نظارتی و میدانی ویژه خبرنگاران روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ نمایندگان رسانه‌های ملی و استانی، با همراهی حیدر آسیابی رئیس‌کل دادگستری استان، محمود اسپانلو دادستان مرکز استان، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مهدی سیاری معاون پیشگیری و حقوق عامه دادستان مرکز استان و مهدی صداقت معاون اجرای احکام دادستان مرکز استان گلستان از محور گردشگری روستای زیارت در شهرستان گرگان بازدید کردند.

این تور رسانه‌ای با مشارکت دادگستری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان برای ۲۰ رسانه ملی و همچنین جمعی از خبرنگاران استانی برگزار شد.

روستای «زیارت» یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوا و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد.

این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی «ناهارخوران» و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان «استرآباد جنوبی» واقع شده است. فاصله روستای «زیارت» تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر است.

به دلیل موقعیت این روستا چند سالی بود که ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌رویه در روستای «زیارت» شهرستان گرگان در حال انجام بود.

بعد از دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های و اقدامات دادگستری استان گلستان، با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت‌ها، ساخت‌وسازها در روستای زیارت مورد نظارت قرار گرفت و در حال حاضر با نظارت دستگاه قضایی ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای زیارت متوقف شده است.

خبرنگاران روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه در راستای آشنایی با دستاوردهای دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی گردشگری جزیره آشوراده و تصویب طرح گردشگری جزیره پس از ۲۵ سال و اقداماتی که دادگستری استان گلستان برای رفع مشکلات حقوقی در این منطقه داشته، بازدید کردند.

تور رسانه‌ای جمعی از خبرنگاران ملی و استانی از محور گردشگری زیارت گرگان برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha