شکل‌گیری پلیس انفال در محور گردشگری زیارت گرگان/ کاهش شدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز در «زیارت»

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان در استان گلستان گفت: با شکل‌گیری پلیس انفال در روستای زیارت گرگان فرایند ساخت‌وساز غیرمجاز در این روستا سیر نزولی به خود گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مهدی سیاری روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از محور گردشگری روستای زیارت گرگان، گفت: مقوله ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان سابقه حدوداً ۲۰ ساله دارد، فرآیندی که علاوه بر تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی باعث برخی پیامدهای اجتماعی در منطقه شده است.


معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان گفت: در سال‌های اخیر و باهدف کنترل و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای زیارت موضوع شکل‌گیری پلیس انفال در این روستا در دستور کار مقامات قضایی قرار گرفت.


او افزود: با حضور کارکنان اداراتی همچون منابع طبیعی، امور اراضی، محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی، ایست و بازرسی در ورودی روستای زیارت در منطقه ناهارخوران ایجاد شد تا جلوی ورود مصالح برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرفته شود.


سیاری گفت: بر اساس اقدامات پیش‌بینی‌شده از ساعت هفت صبح لغایت ۲۳ شب وظیفه کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری و جلوگیری از ورود مصالح به روستای زیارت بر عهده نیروی انتظامی و ساعت ۲۳ لغایت هفت بامداد بر عهده سایر دستگاه‌های دخیل در پلیس انفال سپرده شده است.


او بیان کرد: آمارهای رسمی بیان‌گر کاهش شدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت بوده که این امر ثمره تلاش و همکاری نهادهای اجرایی نیروی انتظامی و مجموعه مقامات قضایی است.


معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان یادآور شد: با سازوکارهای اجرایی ترسیم‌شده، هیچ ممانعتی برای ساخت‌وسازهای مجاز در روستا وجود ندارد و افرادی که در بافت رسمی روستای زیارت و با پروانه به دنبال ساخت‌وساز هستند می‌توانند مصالح خود را به روستا منتقل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha