حماسه‌آفرینی‌های زنان در دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است/ جنگ نرم دشمنان کانون گرم خانواده‌ها را نشانه گرفته است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حماسه‌آفرینی‌های زنان در دفاع مقدس فراموش‌نشدنی بوده و بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس جلسه توجیهی با موضوع تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس با سخنرانی سرهنگ حسن فضلی با حضور کارکنان این اداره در سالن کنفرانس موزه منطقه‌ای برگزار شد.

حسن فضلی در جلسه توجیهی تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس با بیان اینکه نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود، اظهار کرد: ایثارگری‌های شیرزنان ایران اسلامی در پشتیبانی جنگ، امدادگری و همچنین تشویق همسران و فرزندان جوانشان خود به جنگ و جهاد تحت فرمان بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در پیروزی سپاه اسلام در دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

او از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس را نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم‌آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ دانست.

فضلی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های خودجوش زنان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تلاش در جهت تهیه اقلام پر مصرف و ضروری و سایر مایحتاج جبهه‌ها بود.

او با بیان اینکه مادران شهدا با تاسی از حضرت زینب (س) در دشت کربلا حماسه بزرگی را رقم زدند، گفت: یک انسان چقدر باید بزرگ باشد که دو یا سه فرزند خود را برای دفاع از نظام و انقلاب تقدیم کند و اعتقاد راسخی می‌خواهد که بعد از شهادت اولین، دومین و سومین و به ترتیب لباس رزم برای دفاع از میهن و نظام می‌پوشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070200046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha