رونق بیشتر گردشگری خراسان جنوبی با جهانی شدن کاروانسراها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ثبت جهانی چهار کاروانسرای خراسان جنوبی رونق بیشتر گردشگری استان را در پی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در برنامه پرسمان صدا و سیما بیان کرد: با ثبت چهار کاروانسرای چهل‌پایه، خان و ده‌محمد از طبس و کاروانسرای سرایان در میراث جهانی یونسکو ظرفیت گردشگری استان معرفی و این صنعت بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: موقعیت جغرافیایی و کاربری و اهمیتی که این کاروانسراها دارد و همچنین معماری و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این کاروانسراها از دلایل ثبت جهانی شدن آن‌ها است.

شاه‌وردی ادامه داد: هنوز کاروانسراهای دیگری در طبس، قاین، سرایان و فردوس واجد شرایط ثبت جهانی یونسکو هستند و امیدواریم در سنوات آینده موضوع مرمت آن‌ها انجام و در فهرست بازنگری و طرح موضوع برای ارزیابی قرار گیرد.

او همچنین در خصوص افزایش ۹۰درصدی سهم این اداره کل از اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان به مبلغ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: با جذب کامل این مبلغ طی امسال و سال آینده طرح‌های مرمتی و زیرساختی حوزه میراث‌فرهنگی استان سرعت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha