یازدهمین دوره جشنواره خوشه برتر ملایر همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ملایر در هفته گردشگری میزبان چندین جشنواره از جمله یازدهمین دوره جشنواره خوشه برتر و رونمایی از سند ثبت جهانی انگور است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: برپایی ایستگاه نقاشی در موزه لطفعلیان، تور بازدید خبرنگاران از ظرفیت‌های گردشگری و دیدار با مسئولان از جمله برنامه‌های این شهرستان در هفته گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با بیان اینکه در استان همدان دو جشنواره در سامانه ثبت رویدادهای میراث‌فرهنگی به ثبت رسیده که یکی از آنها جشنواره شیره‌پزی سنتی ملایر است، افزود: امسال اعضای جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره‌های پاییزه ملایر به این نتیجه رسیدند که جشنواره شیره‌پزی سنتی در روستای توریستی ازناوله که دروازه ورود به دره جهانی جوزان است، برگزار شود.

او خاطرنشان کرد: اعلام برندگان یازدهمین دوره جشنواره خوشه برتر و رونمایی از سند ثبت جهانی انگور (جیاس) در ۱۱ مهر با همت جهاد کشاورزی و شرکت پیمان گستر در روستای جوزان از جمله برنامه‌های هفته گردشگری است، همچنین جشنواره گردو و بادام علی ‌آباد با همکاری دهیاری و شورای اسلامی و بخشداری جوکار در ۱۳ مهرماه در روستای علی‌آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha