راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان فردوس مورد بررسی قرار گرفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: جلسه توجیهی و آگاه‌سازی مدیران و فعالان حوزه گردشگری و بوم‌گردی شهرستان برگزار شد و مسائل و مشکلات و راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان فردوس مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ بیان کرد: این جلسه با هدف آگاه‌سازی مدیران اماکن اقامتی شهرستان با موضوع تشریح ضوابط انتظامی، ساماندهی تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه گردشگری، تشریح بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت متبوع با موضوع استانداردسازی، شرکت در دوره‌های آموزشی و …. به منظور هماهنگی با مدیران اماکن گردشگری و ارتقائ مدیریت بهره‌برداری اماکن گردشگری، همکاری و نظارت قانونمند بر فعالیت اماکن اقامتی و بوم گردی و …..برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس با عنایت به شروع فصل مسافرت گردشگران طبیعت‌گرد و حوزه اکوتوریسم و پیش‌بینی افزایش حجم مسافرت هموطنان به شهرستان برای بازدید از مناطق کویری، بر رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی توسط مدیران تاسیسات گردشگری بویژه واحدهای بوم گردی تاکید کرد.

شبنم‌زاده افزود: با عنایت به مصوبات جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ در خصوص ساماندهی و نحوه نظارت بر تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی و همچنین پذیرش مسافر در اماکن اقامتی و بوم گردی؛ رعایت مسائل امنیتی و الزام به رعایت موازین و مقررات قانونی مربوطه در همه مراکز اقامتی، از اولویت اصلی این اداره و بخش خصوصی است و یادآور شد واحدهای بوم گردی که در خصوص اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی کوتاهی کنند برابر قانون برخورد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

او نسبت به تشریح ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی و بوم گردی و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت متبوع اشاره کرد و بر رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی دقیق جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بکر و زیبای گردشگری شهرستان، نیاز امروز گردشگری فردوس است که باید متولیان این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی حوزه گردشگری در این خصوص تلاش کنند.

شبنم‌زاده افزود: می‌بایست با توجه به نقش صنعت گردشگری در پیشبرد اقتصادی و ایجاد اشتغال، بستر سرمایه‌گذاری در این صنعت بیش از پیش در شهرستان فراهم شود تا بتوانیم به سمت درآمد پایدار و رونق اقتصادی در این حوزه گام‌های بلندی برداریم.

او گفت: با عنایت به وجود جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی و موقعیت مناسب و قرار داشتن در کریدور اصلی شمال به جنوب، تاکنون در زمینه جذب و ماندگاری مسافر اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و این مهم فقط با تلاش بخش خصوصی و همکاری همه جانبه دستگاههای مرتبط محقق می‌شود.

شبنم‌زاده همچنین ضمن تقدیر از فعالیت سرمایه‌گذاران این صنعت نو پا در شهرستان در راستای ارائه خدمات شایسته به مسافران و معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان، گفت: با عنایت به در پیش بودن هفته گردشگری، لزوم برنامه‌ریزی مناسب و اجرای برنامه‌های مرتبط با شعار سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و سرمایه گذاری‌های سبز مورد تاکید است.

در ادامه جلسه مدیران واحدهای اقامتی به بیان مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری شهرستان نیز پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha