ضرورت فاز بندی اجرای موزه جیرفت و اختصاص اعتبارات به این موزه

وزیر میراث‌فرهنگی به لزوم فازبندی موزه منطقه‌ای جیرفت اشاره کرد و گفت: برای اختصاص اعتبارات زیاد به پروژه‌های مثل موزه جیرفت با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای در حال ساخت جیرفت گفت: یک زمین دو هکتاری از سال ۱۳۸۸ برای احداث این موزه واگذار شده است که تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: برای اجرای دو فاز آن به اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این موزه جزو بهترین موزه‌های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به قدمت ۷۰۰۰ ساله جیرفت عنوان کرد: اگر موزه جیرفت راه‌اندازی شود، ظرفیت تبدیل شدن به قطب حوزه‌های معرفی و ارائه میراث فرهنگی و تمدنی ایران را دارد.

او اظهار کرد: حجم پروژه موزه منطقه‌ای جیرفت بزرگ است و از بسیاری از موزه‌های در حال احداث کشور پرهزینه‌تر و بزرگتر است.

ضرغامی افزود: با توجه به اولویت‌های مرمتی که در سطح کشور داریم و عملیات نجات‌بخشی که برای بسیاری آثار میراثی داریم، بنابراین برای اختصاص اعتبارات زیاد به پروژه‌های مثل موزه جیرفت با مشکل مواجه هستیم.

ضرغامی با بیان اینکه موقعیت جدید اعتباری برای موزه جیرفت پیدا می‌کنم، تاکید کرد: با رایزنی تکمیل موزه جیرفت را با مشارکت برخی نهادها پیش خواهیم برد.

او افزود: موزه منطقه‌ای جیرفت باید فازبندی شود تا اجرا و تامین اعتبار آن آسان‌تر باشد.

وزیر میراث فرهنگی در واکنش به این صحبت که آثار تمدنی جیرفت در کرمان نگهداری می‌شوند اظهار کرد: تمرکز زدایی یکی از سیاست‌های وزارتخانه در حوزه مدیریت موزه‌هاست و برخی از اشیای ارزشمند کشور را در استان‌ها به نمایش می‌گذاریم.

او ادامه داد: اگر زمینه فراهم شود، بخشی از اشیای تاریخی و ارزشمند حتی به صورت نمایشگاه‌های دوره‌ای و نوبه‌ای در موزه جیرفت به نمایش گذاشته می‌شود.

ضرغامی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: با راه‌اندازی اداره میراث‌فرهنگی جنوب استان کرمان موافقت کردم و منتظر انجام آخرین فرایند قانونی آن هستیم و اگر ابلاغ شود اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha