افتتاح ۳۰ واحد اقامتگاهی و راه‌اندازی انجمن گردشگری سلامت استان فارس در هفته گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در هفته گردشگری ۳۰ واحد اقامتگاهی در استان آماده بهره‌برداری است و همچنین اولین انجمن گردشگری سلامت در فارس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید موید محسن‌نژاد امروز، ۴ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، گفت: امسال هفته دفاع مقدس با هفته گردشگری تقارن پیدا کرده است و برنامه‌های مشترکی در این اداره انجام می‌شود. هفته گردشگری می‌تواند تمرینی برای طول سال باشد لذا در همین راستا برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با تأکید بر اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگر در تمام نقاط استان فراهم کنیم تا در تمام فصول سال شاهد سفر گردشگران به استان فارس باشیم.

او از راه‌اندازی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در این استان طی هفته گردشگری خبر داد و گفت: فارس دومین استانی است که این انجمن در آن راه‌اندازی می‌شود و اولین آن در استان خراسان رضوی بوده است.

محسن‌نژاد همچنین از برگزاری رویدادهای آموزشی گردشگری به‌منظور آشناسازی دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه منتخب با همکاری آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: غبارروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور فعالان این عرصه و برگزاری دو میز گردشگری ادبی و عشایر از جمله برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان فارس هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، اجرای تور ویژه دانشجویان رشته‌های هتل‌داری و گردشگری، تورهای گردشگری فرهنگی و تاریخی، تورهای شهروندی و طبیعت‌گردی با شعار سازمان جهانی جهانگردی و تأکید بر حفظ محیط زیست و… را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

محسنی نژاد ادامه داد: راه‌اندازی تورهای تخصصی ویژه سالمندان، تور راهیان پیشرفت برای بازدید از پارک علم و فناوری استان، برپایی کارگاه‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات گردشگری در محیط زیست و منابع طبیعی، برگزاری سمینار حضوری و مجازی در خصوص فرهنگ غذا و سفره ایرانی، سمینار اقامتگاه‌های بومگردی، اجرای سمینار مجازی توسعه پایدار گردشگری بر اساس رهبری در طراحی انرژی و زیست محیطی، رونمایی از کتاب بازارچه محلی شیراز در بافت تاریخی شیراز از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

محسن نژاد گفت: همچنین برگزاری جشنواره انگور در دشمن زیاری، جشنواره خوراک و غذای سنتی در شهرستان‌های سپیدان و کازرون، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بوانات، برگزاری تورهای طبیعت‌گردی، تورهای تاریخی، طبیعی و زیارتی، مراسم غبار روبی شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان فارس هستند.

او در ادامه از افتتاح ۳۰ واحد اقامتگاهی در استان فارس طی این ایام خبر داد و گفت: افتتاح واحدهای اقامتی استان فارس در قالب اقامتگاه سنتی، هتل، هتل آپارتمان، بوتیک هتل و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در فارس از دیگر اقدامات این هفته هستند که ۱۱ واحد از مجموع واحدهای قابل افتتاح در هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha