اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان در خانه تاریخی سیدصدر دزفول

همزمان با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی در شهرستان دزفول، به همت خاندان آقاشمس‌الدین سیدصدر، بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محل تهیه و توزیع شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدمحمدتقی سیدصدر از نوادگان آقاسیدشمس‌الدین سیدصدر در حاشیه این مراسم گفت: اینجا خانه بابا شمس‌الدین است و ما به عنوان نوادگان این مرد بزرگ که خانه‌اش تحت عنوان "مشاهیر" ثبت‌ملی است خرسندیم که این بضاعت را پیدا کردیم که بتوانیم برای این خانواده بزرگ محله‌مان با همسایه‌ها یک زندگی مشترک را با هم پیش ببریم و در زمینه‌های اشتغال‌زایی برای بانوان و در زمینه همکاری برای دانش‌آموزان گام‌هایی برداریم.

او با اشاره به اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان محله تاریخی کتکتان در خانه سیدصدر افزود: در این اقدام فرهنگی، طی مراسمی، لوازم‌التحریر شامل کیف، مدادرنگی، دفتر، جامدادی، خودکار آبی و قرمز، پاک‌کن، مدادتراش، مدادمشکی، جورچین، خط‌کش،کلاسور و دیگر ملزومات خریداری، بسته‌بندی و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

در بافت تاریخی دزفول بناهای ارزشمند بسیاری قرار دارد. خانه سیدصدر یکی از خانه‌های تاریخی بافت قدیم دزفول است و قدمت آن به اواسط دوره قاجار می‌رسد . این خانه زیبا با معماری سنتی واقع در محله کتکتان بافت تاریخی دزفول واقع شده و در طول سال کارهای فرهنگی در این خانه صورت می‌پذیرد.

خانه سیدصدر به دلیل ارزش‌های تاریخی و معماری به شماره ۲۰۱۳۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در مالکیت شخصی خاندان آقاسیدشمس‌الدین است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha