۵ پروژه گردشگری در استان مرکزی افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۲ اقامتگاه بوم‌گردی و یک مجموعه گردشگری تفریحی، یک آژانس مسافرتی و یک واحد گردشگری کشاورزی در هفته گردشگری افتتاح می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌‍نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مصطفی مرزبان امروز ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه، سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل، روز جهانی جهانگردی را جشن می‌گیرد، هر سال از تاریخ ۵ مهر ماه به مدت یک هفته با نام هفته گردشگری در  شهرهای ایران نیز برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: هدف از نامگذاری روز جهانی گردشگری بالا بردن آگاهی مردم و هوشیار کردن تمام مردم جهان درباره اهمیت نقش جهانگردی در جامعه جهانی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: این اداره کل همزمان با روز جهانی گردشگری برنامه‌های خود را با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان مرکزی در سطح استان اجرایی می‌کند.

مرزبان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای برنامه‌های مذکور تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:  آژانس مسافرتی قاصدک طلایی، اقامتگاه بوم‌گردی کزاز و اقامتگاه بوم‌گردی وفس در کمیجان، همچنین  مجموعه پذیرایی برکه در شهرستان ساوه و یک مجموعه گردشگری کشاورزی در شهرستان محلات در هفته گردشگری آماده بهره‌برداری هستند.

او افزود: رونمایی از کتاب بوم شناسی فرهنگی، برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری استان و همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha