پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد/ ایجاد یأس و ناامیدی از شاخصه‌های اصلی جنگ ترکیبی

مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از شاخصه های جنگ ترکیبی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی است، گفت: دشمن در حوزه جنگ نرم به دنبال استحاله و خنثی سازی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی است باید هوشیار، آگاه و با بصیرت باشیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، میثم مرادیان در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل که به مناسبت چهارمین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان» در سالن کنفرانس موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار شد، بیان کرد: مجموعه اقدامات پدافند غیر عامل شیوه‌ای برای دفع خطر بوده که دستاورد آن افزایش پایداری، بازدارندگی و تداوم فعالیت‌ها است.

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، افزود: در تمامی حوزه های میراث فرهنگی فرمت و چهارچوب های مشخصی وجود دارد که بر اساس آنها هر معاونت اقدام به رصد می کند.

مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان اذعان کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مردمی محور و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اجرای اصول پدافند در این حوزه‌ها ضروری است در این زمینه برگزاری دوره های آشنایی با موارد پدافند غیرعامل برای کارمندان پیرامون آشنایی با تهدیدات مختلف و راه های مقابله با آن بسیار مفید و تاثیرگذار است.

او در بخش دیگر با اشاره به اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم به دنبال استحاله و خنثی سازی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی بوده و از درون به دنبال ایجاد فاصله بین حاکمیت و مردم و نیروهای نظامی است، افزود: اهداف تاکتیکی دشمن در دفاع مقدس بمباران شیمیایی، هجوم در مرزها و اشغال مناطق حساس کشور مانند خوزستان بود اما امروز بمباران تبلیغاتی ارزش ها و باورها، هجوم رسانه ای مبنی بر فساد در حاکمیت و اشغال ذهن دانشجویان و فرهیختگان است.

مرادیان ادامه داد: برای جنگ یکسری زمینه سازی ها نیاز است چرا که در جنگ سخت و دفاع مقدس دشمن اقدام به افزایش بمب گذاری ها در مناطق مختلف و غیره می کند تا بگوید ما توان نداریم اما امروز در حوزه جنگ نرم به دنبال ایجاد موج احساسی و عملیات روانی افکار عمومی جامعه، پراکنده کردن تردید و شبهه افکنی شایعه تقلب، ایجاد اغتشاشات و درگیری‌های خیابانی، ترویج جو فساد حاکمیت و اهتمام به تجاوز و کشتار است که این مهم آگاهی و بصیرت همگانی را می طلبد.

او خاطر نشان کرد: شاید ما در انجام وظایف کوتاهی کرده ایم که باید چاره اندیشی کنیم چرا که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار مردم سیستان و بلوچستان به این موضوع اشاره کردند که دشمن در ابتدا با تهاجم فرهنگی و پس از آن با شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تهدید نرم، جنگ نرم و جنگ شناختی و ترکیبی ورود پیدا می کند.

مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان بیان کرد: درحوزه فرهنگ آن طور که باید عمل نکرده ایم باید برای نسل جوان حقایق را بیان و جهاد تبیین کرده و موضوعات را برای جوانان و نوجوانان تحلیل کنیم.

به گفته او؛ در حوزه میراث‌فرهنگی باید در هتل ها و مراکز گردشگری و اقامتی اقدام به جهاد تبیین کنیم، و همانطور که در ترویج صنایع دستی از حوزه گردشگری موفق تر بوده ایم باید از آن الگوگیری کنیم نباید از تأثیرگذاری فرهنگی داخلی غافل شویم.

مرادیان گفت: در جنگ نرم دشمن به قلب و ذهن هنرمندان، نخبگان، ورزشکاران، عموم مردم و فضای سایبری هجوم می آورد و به دنبال تاثیر روانی است که باید آگاهی و بصیرت داشته باشیم تا پروژه دشمن مبنی بر ایجاد یاس و ناامیدی و بی ارزشی باورها و اعتقادات خنثی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha