۲۲هزار گردشگر روسی با ویزا در ۶ ماهه نخست سال به ایران سفر کردند

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سفر ۲۲ هزار گردشگر روسی با ویزا در شش ماهه نخست سال به ایران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، لیلا اژدری ۵ مهر در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری که در مازندران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: استان مازندران این تدبیر را داشته که همایشی در این سطح برگزار کند و به نظرم حرکت هوشمندانه‌ای بود.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: در کنار این رویداد، حضور گردشگران روس که به‌عنوان اولین گروه لغو روادید وارد ایران شدند، سبب تقویت این رویداد شد.

او در ادامه گفت: اساسا روس‌ها در ابتدا تمایلی به اجرای پروتکل لغو روادید نداشتند و پس از حوادث اخیر روسیه، به نظر می‌رسد به دنبال مقاصد جدید گردشگری است.

اژدری تصریح کرد: ورود گردشگر بدون ویزا مساله‌ای امنیتی است و به همین دلیل لغو این روادید بسیار اهمیت دارد.

او خاطرنشان کرد: از اوایل مرداد قابل‌احرا بودن این مساله اعلام شد، اما مشکل نبود پرواز بود و به همین دلیل تعداد گردشگر روس کم است.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از سفر ۲۲هزار روس با ویزا در شش ماهه نخست سال به ایران خبر داد و افزود: ظرفیت کم پروازها مانع به شمار می‌آید و بیشتر در اختیار دانشجویان است، خوشبختانه با این رویداد هفته گذشته گروه گردشگران ایرانی به دعوت ایالت کازان وارد این ایالت شدند و نگران چک روادید بودیم و خوشبختانه به راحتی و با تعامل وارد شدند و سفر پرباری داشتند.

او ادامه داد: پلیس امنیت فرودگاه بسیار در تسهیل این امر اثرگذار بود. دولت‌ها به وظایف خود عمل کردند و اکنون نقش آژانس‌های مسافرتی مهم است که روابط را حفظ و گسترش دهند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اظهار کرد: از ۹۰ آژانس معرفی شده به روس‌ها یک آژانس متعلق به استان مازندران است.

او یکی از روش‌های تسهیل ورود گردشگر را توسعه هر یک از زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل برشمرد و اظهار کرد: سفرها باید در گروه‌های پنج تا ۵۰ نفره و تنها در قالب ۹۰ آژانسی که معرفی شدند انجام شود، قوانین برای هر دو کشور برابر است.

اژدری گفت: برای شناسایی گردشگران بین آژانس و پلیس امنیت هماهنگی انجام می‌شود، افزود: نهاد هماهنگ‌کننده این سفرها کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha