خلاقیت ارائه خدمات گردشگری می‌تواند عامل سفر دوباره گردشگر به لالجین باشد

در آغازین روز هفته گردشگری شهر لالجین میزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، هیئت رئیسه انجمن راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده در نشست شهردار لالجین با انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان و رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان بر تغییر رویکرد ارائه خدمات متمایز در شهر جهانی سفال به گردشگران اشاره کرد و گفت : گردشگری خلاق در لالجین باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه مدیران شهری، راهنمایان گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی نقش تاثیرگذاری خواهند داشت . 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند به عنوان حلقه اتصال بین گردشگر و منطقه مقصد سفر به گونه‌ای رفتار کنند و تصویر گردشگری را ارائه دهند که گردشگر را دوباره به منطقه بازگردانند.  

معصوم علیزاده افزود: لالجین از جذاب‌ترین نقاط گردشگری استان است که دارای ظرفیت ویژه‌ای برای جذب گردشگر به واسطه سفال است

او ادامه داد: لالجین نه تنها از نظر هنر سفال بلکه به لحاظ مزیت‌های نسبی که دارد از جذاب‌ترین نقاط گردشگری استان است و هنر سفال نه تنها ارزش هنری و اقتصادی دارد بلکه برای منطقه باعث رونق صنعت گردشگری و حفظ گردشگر در استان همدان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: لالجین باید به عنوان شهر جهانی سفال از دیدن سفالگری و از تجربه تولید سفال این منطقه هم درآمد داشته باشد.

معصوم علیزاده با اشاره به قوی‌ترین قطب گردشگری استان اظهار کرد: بزرگی و جمعیت یک شهر الزاماً نشانه ظرفیت یک شهر نیست بلکه عمق هنر و تاریخی که پشت این هنر است نشان‌دهنده اهمیت و ظرفیت‌های نهفته و بالفعل این شهر است. بسیاری از گردشگران دنیا به خاطر بازدید از شهر لالجین و هنر زیبای سفالگری به استان همدان سفر می‌کنند

معصوم علیزاده با تأکید بر اینکه درصدد ارتقا و رونق کسب و کار هنرمندان واقعی در حوزه صنایع‌دستی هستیم، افزود: از هرگونه طرح‌ و برنامه‌ مجموعه مدیریتی شهر لالجین در راستای توسعه در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی می‌شود.

او با بیان اینکه لالجین دارای یک قدمت تاریخی 800 الی هزار ساله در زمینه هنر سفالگری است، اظهار کرد: قدمت تاریخی هزار ساله هنر سفالگری در استان همدان مایه مباهات هر ایرانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با تأکید بر توجه و تقویت حوزه گردشگری به عنوان یکی از برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، گفت: هنر سفالگری، میراث گران‌بهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ و هزار ساله تاریخ به ما رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha