افتتاح یک اقامتگاه بوم‌گردی در شرق گلستان

جانشین و رئیس گروه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی به‌مناسبت روز جهانی گردشگری در شهرستان کلاله در شرق استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی نوری روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح این پروژه با اعلام این خبر گفت: اقامتگاه بوم‌گردی دردانه با زیربنای ۶۵۰ مترمربع، در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ مترمربع در روستای گرکز کلاله در شرق استان گلستان احداث شده است.

جانشین معاونت گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه دارای هفت اتاق با ظرفیت اقامت ۶۰ نفر و با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال اجرایی شده که زمینه اشتغال مستقیم برای پنج نفر را فراهم کرده است.

او در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون ۱۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است؛ که علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۹۵۰ نفر، نقش مهمی در توسعه اقتصاد روستا، حفظ و پایداری محیط‌زیست و همچنین تقویت و احیای فرهنگ، آداب و سنن ایفا می‌کند.

نوری یادآور شد: با افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی در روستای گرکز کلاله، تعداد بوم‌گردی‌ها در این شهرستان به ۳۶ واحد رسید؛ که درمجموع بستر اشتغال برای ۱۴۵ نفر در این شهرستان فراهم شده است.

افتتاح یک اقامتگاه بوم‌گردی در شرق گلستان

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha