نشست فعالان گردشگری شهرستان چابهار به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار گفت: به مناسبت هفته گردشگری با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» نشست فعالان حوزه گردشگری، هتلداران، آژانس‌های گردشگری، بوم‌گردی‌ها و فعالان حوزه گردشگری ورزشی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری در تشریح خبر فوق بیان کرد: به مناسبت اولین روز از هفته گردشگری ظهر دیروز چهارشنبه پنجم مهرماه با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» نشست فعالان حوزه گردشگری، هتلداران، آژانس‌های گردشگری، بوم‌گردی‌ها و فعالین حوزه گردشگری ورزشی با حضور منطقه آزاد به میزبانی شرکت گردشگری ساحل گشت، همراه با اجرا موسیقی سنتی، بحث و تبادل نظر و طرح دغدغه‌های حوزه گردشگری در هتل لیپار شهرستان چابهار برگزار شد.

او گردشگری را پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت‌آمیز، درک متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌ها و در نهایت نیل انسان به آرامش عنوان کرد و افزود: شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۲ گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز است و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه تاکید دارد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان چابهار فعالین حوزه گردشگری را بازوان توانمند صنعت گردشگری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری تمامی فعالین حوزه گردشگری بتوانیم در ایجاد بستری پویا در توان‌های محیطی سواحل مکران که دارای ویژگی‌های خاص گردشگری است زمینه‌ ساز تحول بزرگ باشیم.

امیری ادامه داد: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌ فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بوده است.

او تاکید کرد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌ فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌ بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار داشته، به‌ گونه‌ای که زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر در حوزه صنایع‌ دستی و ۳۰۰ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha