برگزاری کارگاه توانمندسازی جوامع محلی در نصرت‌آباد

به مناسبت هفته گردشگری معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در بخش نصرت‌آباد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رضا گنجعلی در تشریح خبر فوق بیان کرد: روز پنج‌شنبه ششم مهرماه در دومین روز از هفته گردشگری، کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در بخش نصرت‌آباد برگزار شد.  

او افزود: این کارگاه آموزشی یک روزه توسط محمودرضا انوری دکترای برنامه‌ریزی توریسم از هندوستان و با حضور بخشدار نصرت‌آباد و فعالان حوزه گردشگری با همکاری دهیاری و شورای روستای گراغه برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای توسعه روستاها و آگاهی‌بخشی جوامع محلی در زمینه گردشگری، کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری برگزار خواهد شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم و از مهاجرت جلوگیری شود.

او تاکید کرد: هدف از این طرح آشنا کردن و آگاهی‌بخشی جوامع محلی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل منطقه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بومی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری و تاثیر این آموزش در جذب بهتر گردشگر توسط جوامع محلی بوده و هست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha