۳ میلیون و ۳۵۴ هزار گردشگر وارد کشور شدند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳میلیون و ۳۵۴ هزار گردشگر وارد کشور شدند که نسبت به سال قبل ۳۸ درصد رشد دارد. 

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، علی اصغر شالبافیان شامگاه جمعه ۷ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ما در بازارهای گردشگری، نوعی نگاه متوازن به بازارهای مختلف است و توجه به برخی از بازارها مانند کشورهای همسایه و کشورهایی چون چین و روسیه به معنای نفی بازارهای سنتی و خصوصاً کشورهای اروپایی نیست، به این دلیل که منافع بخشی از بخش خصوصی ما نیز از سال‌های قبل در این بازارها بوده است. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: علی‌رغم حوادث سال گذشته در کشور، ما شرکت در نمایشگاه‌های اروپایی را با قوت ادامه دادیم و این روند در سال جاری نیز ادامه یافته است. 

او با اشاره به اینکه در بازارهای گردشگری توجه ما فقط معطوف به چین نیست و نگاهی جامع به سایر کشورها وجود دارد، اضافه کرد: علاوه‌بر این‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نشست‌های تجاری و توجه به بازارهای سنتی نیز با قوت در حال پیگیری است. 

شالبافیان با اشاره به اینکه استان‌ها نیز باید از ظرفیت‌های خود برای جذب گردشگر استفاده کنند، گفت: در استان زنجان نیز که استان جشنواره‌هاست، باید به دنبال ایجاد بهانه‌های گردشگری بود و این امر نیازمند خلاقیت مسئولین است. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به بحث برگزاری جشنواره‌های گردشگرپذیر در کشور اشاره کرد و افزود: شمار جشنواره‌های گردشگری در کشور ۵۰۰ مورد در سال است که سهم استان زنجان از آن ۳۰ مورد است که باید این را هم یادآور شد که استان زنجان کمترین نارضایتی را در اوج سفرها داشت. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ تنوع رویدادی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، اضافه کرد: از طرف دیگر با توجه به تنوع محصولات استان زنجان، هرکدام از آن‌ها می‌تواند پایه برگزاری یک جشنواره غذایی در سطح کشوری باشد. 

شالبافیان به ظرفیت سبزه‌میدان به عنوان پروژه «ایران کوچک» نیز اشاره کرد و گفت: این محل قابلیت تبدیل به محور گردشگری شدن را دارد، البته این موضوع نیازمند همت مسئولین استانی است. 

او با اشاره به اینکه خود جشنواره آش نیز یک رویداد مهم برای جذب گردشگر است، اضافه کرد: امیدواریم هر سال شاهد رونق بیشتر این جشنواره باشیم. 

شالبافیان با بیان اینکه در حوزه گردشگری سبز هم استان‌های مختلفی وظایف خواهند داشت گفت: همچنین در حوزه مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز، مدیریت آب و نحوه آب خاکستری، دفع فاضلاب و پسماند برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha