آغاز برنامه‌های هفته گردشگری با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» در هامون

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون از برگزاری ۱۰ عنوان برنامه به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی شمالی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: هفته گردشگری، فرصت مغتنمی برای معرفی محیط‌های طبیعی مقاصد کمتر شناخته شده و فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگر است.

او افزود: غبارروبی گلزار شهدا با حضور اعضای شورای اداری شهرستان، تجلیل از فعالان گردشگری، دیدار فعالین گردشگری با فرماندار، امامان جمعه شهر محمدآباد و شهر علی‌اکبر از جمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون ادامه داد: افتتاح بوم‌گردی بام سکوهه در روستای سکوهه، برگزاری جشنواره پخت غذای محلی در بوم‌گردی سکوهه، برگزاری تور گردشگری دانش‌آموزی و بازدید از محوطه و موزه شهر سوخته، پاک‌سازی محوطه‌های باستانی و تاریخی شهرستان (شهر سوخته، کوه خواجه، سکوهه)، برگزاری جشنواره و پیاده‌روی خانوادگی در محوطه کوه خواجه، برگزاری جشنواره موسیقی محلی به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق در بوم‌گردی رستم‌زادگان، تجلیل از بانوی نمونه فعال گردشگری و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت هفته گردشگری از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

او تأکید کرد: باید از فرصت و بهانه هفته گردشگری و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع گردشگری را در جامعه مطرح و پررنگ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha