گام به گام در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان

به‌روزهای پایان فعالیت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان نزدیک می‌شویم و این خود نشان از همگرایی همگان برای دست‌یابی به توسعه پایدار اصفهان است.

فعالیت‌های مربوط به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از خردادماه امسال با تشریک‌مساعی استانداری، شهرداری اصفهان، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان و اتاق بازرگانی با این اداره‌کل و انتخاب مجری جدیدی که تجربه زیادی در حوزه برگزاری نمایشگاه در دو بعد ملی و بین‌المللی دارد آغاز شد.

امسال و در یک رخداد جدید تلاش شده تا نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان تجربه محور باشد، به‌گونه‌ای که امسال که از ۳ سال یک تازی بیماری کرونا و بروز ناآرامی‌ها در سال گذشته عبور کردیم و نزدیک به ۴ سال در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با تلخ‌کامی‌های متعددی مواجه بودیم، در سایه امنیت و آسایش تلاش کردیم تا در پاییز امسال که فصل دوم گردشگری خارجی اصفهان نیز به شمار می‌رود، از یک‌سو با حضور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مناطق مختلف استان به توسعه متوازن گردشگری در پهنه استان بپردازیم و از سوی دیگر با مشارکت ۵ کشور به دنبال بازاریابی مناسب گردشگری برای اصفهان، کانون اصلی فرهنگ و تمدن فلات مرکزی ایران باشیم.

خوشبختانه در این حوزه‌ها مشارکت بخش‌های دولتی و نهادهای ذی مدخل درزمینهٔ توسعه گردشگری مناسب و درعین‌حال بخش خصوصی فعال در دو حوزه گردشگری و آموزش نیز مشارکت خوبی را از خود ارائه کرد.

سیاست اصلی در حوزه گردشگری در نمایشگاه امسال تلاش برای بازاریابی مناسب درزمینهٔ معرفی جذابیت‌های تاریخی و گردشگری اصفهان و سراسر استان است، به‌گونه‌ای که نهادهایی همچون مرکز تفریحی سپاهان صفه اصفهان، اداره گردشگری شهرداری، مرکز فرهنگی و طبیعی ناژوان، مرکز فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و مجموعه موزه دفاع مقدس به‌عنوان نهادهای دولتی که به‌صورت مستقیم به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند حضوری فعال در نمایشگاه خواهند داشت.

از سوی دیگر تلاش برای حضور شهرداری‌های ۱۱۴ شهر استان در کنار دهیاران روستاهای هدف گردشگری ازجمله اهداف این نمایشگاه در حوزه مشارکت دستگاه‌های دولتی است تا از این طریق بتوان جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری سراسر استان را معرفی کند.

همچنین فعالان گردشگری استان در حوزه جوامع هفتگانه ازجمله مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی تلاش خواهند داشت تا با برگزاری نشست‌های مختلف با کشورهای مشارکت‌کننده در این نمایشگاه ضمن معرفی جذابیت‌های ارائه‌شده با همتایان خارجی خود در حوزه جذب گردشگر در پهنه استان به توافق برسند.

یکی دیگر از جنبه‌های این نمایشگاه تلاش برای ایجاد بازار فروش ویژه عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی است. رخدادهای مختلف در طی ۴ سال گذشته آسیب‌های زیادی را به تولید و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان به‌عنوان دارنده یک‌سوم صنایع‌دستی جهان و بزرگ‌ترین عرضه‌کننده صنایع‌دستی در کشور وارد کرده، لذا در سایه‌سار آرامشی که امسال با آن مواجه هستیم، تلاش داریم تا در هفته گردشگری و هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه با ارائه خدمات صنایع‌دستی در قالب یک‌صد غرفه صنایع‌دستی، فرصتی فراهم آید تا بازدیدکنندگان از این نمایشگاه با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در دو حوزه ملی و استانی آشنا شوند، لذا پیوند صنایع‌دستی و صنعت گردشگری به‌ویژه در استان اصفهان که نقش مهمی در توسعه پایدار استان می‌تواند ایفا کند ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha