برندسازی آذربایجان غربی با رویدادسازی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای برندسازی آذربایجان غربی در برخی حوزه‌ها نیازمند رویدادسازی هستیم برای مثال در زنجان هر ساله جشنواره آش برگزار می‌شود که چند هزار بازدیدکننده دارد، در آذربایجان غربی نیز برگزاری جشنواره‌های مختلفی مانند انگور ارومیه، گیلاس اشنویه، انگور سیاه سردشت و .‌.. نیز می‌تواند در معرفی و جذب گردشگر در آذربایجان غربی تاثیرگذار باشد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری در برنامه تلویزیونی نسیم مهر صداوسیمای مرکز استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: اگر اقتصاد مرز مورد توجه قرار بگیرد تحول مهمی در توسعه گردشگری ایجاد خواهد شد کمااینکه با بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر شاهد توسعه گردشگری مذهبی در آذربایجان غربی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش تعاملات با کشورهای همسایه نقش مهمی در این حوزه خواهد داشت، افزود: در چند ماه اخیر در نشست با اقلیم کردستان عراق و نشست با استان‌های هم‌مرز ترکیه توافقات خوبی حاصل شد که آنها در توسعه گردشگری تحول‌آفرین خواهد بود.

او با اشاره به اینکه سالم‌سازی فضای فعالیت حوزه گردشگری یکی از رویکردهای مهم این اداره‌کل است، ادامه داد: در این راستا برخورد با تورها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری غیرمجاز و تاسیسات گردشگری بدون مجوز در دستور کار قرار گرفته در مدت زمان کوتاهی به‌اندازه ۲۰ سال کار در این حوزه انجام شده است.

صفری تصریح کرد: یکی از تاکیدات مهندس ضرغامی، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بوده که یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری بوده و برای این منظور نظارت‌ها در این حوزه تشدید شده و تاکنون ۳۶۰ مورد بازدید نظارتی در این حوزه انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: با هدف معرفی ظرفیت‌های استان در کشورهای همسایه برای اولین بار آذربایجان غربی در جشنواره بین‌المللی وان ترکیه یک غرفه اجاره و حضور پیدا کرده است و نیز چند ماه پیش ۴۰ نفر از تورگردانان ترکیه در استان حضور پیدا کرده و در مدت چند روز از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند تا با آشنایی بهتر، تورهای گردشگری ترکیه را به مقصد استان هدایت کنند.

او خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای حمایت از سرمایه‌گذاری آمادگی کامل دارد، این استان ظرفیت خوبی برای ایجاد واحدهای اقامتی به‌ویژه واحدهای بوم‌گردی در روستاها دارد و از سرمایه‌گذاری مراکز تفریحی و گردشگری در استان حمایت انجام می‌شود.

صفری با اشاره به اجرای پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اظهار کرد: برای مثال در حال حاضر در ماکو یک هتل ۵ ستاره، در خوی یک هتل ۵ ستاره، در بازرگان یک هتل ۴ ستاره و دردر پلدشت یک هتل ۳ ستاره در حال ساخت است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مبادی وروری کشور به ویژه در پیرانشهر، سردشت و بازرگان و شهرهایی که پایانه مرزی وجود داشته شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم بوده و از سرمایه‌گذاران حمایت لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری گفت: در طول هفته گردشگری چهار پروژه از جمله دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک باب هتل و یک باب واحد بوم‌گردی با مجموع سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری بیان کرد: همچنین در کنار افتتاح پروژه‌ها، جشنواره انگور ارومیه نیز با همکاری شهرداری به‌مناسبت هفته گردشگری در حال برگزاری بوده که جای دارد از شهرداری ارومیه برای برگزاری این جشنواره تقدیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha