یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در مینودشت استان گلستان افتتاح شد

در چهارمین روز هفته گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی دلبر با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در شهرستان مینودشت افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این آیین روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با چهارمین روز هفته گردشگری در روستای زندان‌چال شهرستان مینودشت در شرق استان با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این خصوص گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال دو نفر به بهره‌برداری رسید. این واحد با ۲۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه و شش اتاق با ظرفیت ۲۵ نفر اجرایی شده است.

محمدجواد ساوری تأکید کرد: در راستای سیاست اصلی دولت مبنی بر محرومیت‌زدایی، روستاها، مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از اولویت‌های این اداره‌کل برای اعطای تسهیلات به پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است.

او یادآور شد: در حال حاضر ۲۱ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز بهره‌برداری در شهرستان مینودشت مشغول فعالیت هستند که برای حدود ۹۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha