تشکیل کلاس‌های آموزشی زیست‌محیطی و پاک‌سازی مسجد تاریخی و قلعه نیکشهر

به مناسبت هفته گردشگری سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر از تشکیل جلسه هم‌اندیشی با دهیاران و فعالان گردشگری در اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان به مناسبت پنجمین روز از هفته گردشگری با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، امین علیپور در تشریح خبر فوق اظهار کرد: این جلسه روز یکشنبه 9 مهرماه با هدف ایجاد کارگروه‌های زیست‌محیطی در روستاهای هدف گردشگری و شناسایی آثار تاریخی و طبیعی و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری توسط دهیاران تشکیل شد.

او در ادامه به برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی زیست‌محیطی اشاره کرد و افزود: این کلاس‌ها در مدارس برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول با هدف آشنایی دانش‌آموزان در دو بخش آشنایی با مبانی باستان‌شناسی و اهمیت آثار تاریخی، حفاظت و حراست از این آثار و در بخش دوم آموزش زیست‌محیطی در حوزه گردشگری برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر تصریح کرد: در پایان کلاس با ارائه پرسش‌نامه، از دانش‌آموزان فعال با اهدای لوح تقدیر شد. او یکی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری را پاک‌سازی حریم مسجد تاریخی و قلعه نیکشهر با مشارکت علاقه‌مندان به محیط‌زیست، فعالان گردشگری و دانش‌آموزان دانست.

علیپور اظهار کرد: با توجه به اینکه حفاظت از محیط‌زیست از اهمیت بسزایی برخوردار، در راستای تقویت فرهنگ گردشگران و جوامع محلی به سمت‌وسو حفظ و حمایت از محیط‌زیست و کاهش آسیب‌های محیط زیستی گام برداریم چرا که عدم بی‌توجهی به محیط‌زیست منطقه اثرات زیان‌بار را در پی خواهد داشت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر ادامه داد: در این راستا به مناسبت هفته گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان باهدف حفظ و حمایت از محیط‌زیست اقدام به اجرای برنامه‌های همسو با گردشگری و پایداری محیط‌زیست کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha