بازدید فعالان رسانه‌ای حوزه زنان جهان از موزه بزرگ خراسان

مدیر موزه بزرگ از بازدید فعالان رسانه‌ای حوزه زنان جهان هم‌زمان با هفته گردشگری از موزه بزرگ خراسان و دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی صفرنژاد با اعلام این خبر افزود: در برنامه‌ای فرهنگی یکشنبه نهم مهر ماه جاری ۴۰ خبرنگار زن و فعال رسانه‌ای از کشورهای مختلف جهان از بخش‌های مختلف موزه بزرگ خراسان بازدید کردند.

او ادامه داد: در این بازدید تاریخ و هویت فرهنگی و تمدنی چند هزار ساله خراسان معرفی و آثار تاریخی موزه مورد بازدید آن‌ها قرار گرفت.

هم‌چنین ملیحه سلطانی مسئول دبیرخانه شهرجهانی گوهرسنگ‌ها در بازدید آن‌ها از موزه و فروشگاه گوهرسنگ‌ها گفت: مشهد در سال ۲۰۱۶ در فهرست شهرهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفت و به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شده است، این منطقه با وجود ۳۹ گونه متفاوت سنگ‌های قیمتی منبع غنی برای صادرات این محصول به بسیاری کشورهاست.

او ادامه داد: ایجاد دو موزه تخصصی گوهرسنگ، ساخت و راه اندازی هنرستان‌های تخصصی در این حوزه، ایجاد آکادمی‌ها و لابراتوارهای تخصصی و مراکز علمی پژوهشی برگزاری تورهای تخصصی جمو توریسم مانند دشت عقیق بایگ، دریافت امتیاز تاسیس اولین مرکز نوآوری زیورآلات که از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری بعد جهانی شدن به مشهد اعطا شده، از اقداماتی است که در راستای شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انجام شده است.

او در جمع بانوان خبرنگار ۴۰ کشور خارجی به نقش زنان ایرانی در کسب و کارهای حوزه گوهرسنگ‌ها اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف طراحی و تراش سنگ‌های قیمتی، بانوان در کنار آقایان فعالیت می‌کنند و از ویژگی‌های فردی بانوان به خوبی استفاده می‌شود.

هم زمان با حضور بانوان خبرنگار توسط گروه موسیقی مقامی شمس دوتار و دف نوازی به صورت زنده در موزه بزرگ خراسان اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha