ضرورت توسعه گردشگری کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت و توسعه گردشگری کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه گردشگری استان به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه نخستین جشنواره انگور استان به‌میزبانی شهر گهرو در شهرستان کیار تأکید کرد: با تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری  افزود: براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میانگین برداشت انگور در تاکستان‌های این استان ۱۲.۵ تُن در هر هکتار است که ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران در فصل برداشت انگور به‌شمار می‌رود.

جیلان تصریح کرد: وجود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار تاکستان در چهارمحال و بختیاری زیرساخت مهمی در رونق گردشگری کشاورزی است که البته این مهم باید تقویت شود.

او یادآور شد: دعوت از گردشگران داخلی و خارجی در زمان فصل برداشت انگور در تاکستان‌های چهارمحال و بختیاری از دهه سوم شهریورماه تا اواخر مهرماه هر سال می‌تواند وضعیت اقتصادی منطقه را متحول کند.

جیلان اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی آمادگی کامل دارد و از سرمایه‌گذاران متقضای سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha