توجه ویژه به حوزه گردشگری در برنامه هفتم توسعه/ گردشگری فرا قوه‌ای است

رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی، زیارت و گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه و از جمله گردشگری موضوعی فراقوه‌ای است و تنها مربوط به قوه مجریه نیست و همه باید برای توسعه صنعت گردشگری کمک کنند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمدرضا دشتی اردکانی امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری که با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان تشکل‌های بخش خصوصی و سفرا و نمایندگانی از کشورهای مختلف و ... در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه اقتصاد دنیا، گردشگری است و خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی، زیارت و گردشگری مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری به حوزه میراث‌فرهنگی گره خورده است و از همین فرصت استفاده می‌کنم و از ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی قدردانی می‌کنم. متاسفانه ما نتوانستیم در این باره تبلیغات خوبی داشته باشیم که چه اتفاق بزرگی در دنیا افتاد؟

او اضافه کرد: حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دو بال حوزه میراث‌فرهنگی هستند و این سه حوزه بسیار بسیار برای همه ما اهمیت دارد. این مسئله برای مجلس نیز بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که در این همایش قرار بود آقای قالیباف رئیس مجلس نیز حضور پیدا کند اما بنابه دلایلی این امکان فراهم نشد.

دشتی اردکانی ادامه داد: در برنامه توسعه هفتم دو ماده ۸۳ و ۸۴ مربوط به این وزارتخانه داریم که فقط ماده ۸۳ این برنامه ۱۰ بند دارد که اجرایی شدن این بندها می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند. اعتقاد من این است که این حوزه باید دیده شود خوشبختانه شاهد این هستیم که هفته گذشته رئیس قوه قضائیه به محل موزه ملی ایران رفت و در نشستی با وزیر، معاونان و مدیران به بررسی موضوعات این وزارتخانه پرداخت. این موضوع از این جهت مهم است که رئیس قوه قضائیه اولین بار در چنین نشستی شرکت کرده بود.

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز در این نشست با تبریک فرارسیدن روز جهانی گردشگری گفت: مظلوم‌ترین، بهترین، کوشاترین و کم‌توقع‌ترین قشر در حوزه گردشگری، فعالان دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی است که در طول این سال‌ها با پشتکار و با اخلاص در این حوزه فعالیت دارند.

او افزود: یکی از معضلات ما موضوع مالیات‌هاست که قبلا هم در این باره بارها صحبت کردیم با این حال باز شاهد دریافت مالیات‌های سنگین از دفاتر هستیم و این به خاطر عدم آشنایی ممیزان مالیاتی با دفاتر خدمات مسافرتی است.

رفیعی اضافه کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه میراث‌فرهنگی هستیم که به‌عنوان مثال در همین یک ماه گذشته شاهد بازگشت الواح هخامنشی و ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی هستیم که به طور حتم می‌تواند به توسعه گردشگری نیز کمک کند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع میدان و دیپلماسی با گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی نشان داد که میدان بر دیپلماسی مقدم است و در این میان اعتقاد ما این است که بخش خصوصی اکنون میدان است.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: صدور بی‌رویه مجوزها بلای جان حوزه گردشگری است و درخواست ما این است که در این باره تجدیدنظر شود و سیاست‌ها مجددا بررسی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha