فعالان گردشگری سفیران این صنعت‌اند/ با احیای شورای گردشگری به دنبال تسهیل و رفع مشکلات گردشگری هستیم

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با احیای شورای گردشگری به دنبال تسهیل و رفع مشکلات گردشگری هستیم تا رونق این صنعت در استان شتاب بگیرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری و مدیران تأسیسات در زاهدان برگزار شد و در این نشست فعالان این حوزه به بیان برخی از مشکلات عمومی تأسیسات گردشگری اعم از تعرفه‌ های بهینه‌ سازی مصرف گاز، معافیت مالیاتی، تعرفه برق، پرداخت تسهیلات حمایتی، معضل سوخت برای گردشگران، تعیین نرخ تورها و بیمه اشاره کرده و خواستار رفع مشکلات شدند. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در این نشست با بیان اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه محرومیت به آن عارض شده است، عنوان کرد: آنچه امروز اولویت دارد، مقابله با استان هراسی و پاک کردن واژه محرومیت از پیشانی استان است، زیرا سیاه نمایی مانع توسعه و رونق کسب و کار است. از این رو فعالان گردشگری نقش به سزایی در این بخش برای معرفی چهره واقعی استان دارند.

محمدهادی طهرانی مقدم ادامه داد: معرفی صحیح وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان در کنار سایر جاذبه های گردشگری با طرح و برنامه مناسب می بایست اجرایی شود و اگر غفلتی در گذشته بوده باید در صدد جبران آن باشیم.

او با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در واقع پیشانی صنعت گردشگری هستند، گفت: این دفاتر نخستین مواجه را با صنعت گردشگری دارند به گونه‌ای که موفقیت یا عدم موفقیت این واسطه‌ها بر رشد و بالندگی و یا شکست برنامه‌های مقاصد گردشگری و همچنین عرضه‌کنندگان خدمات تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت.

طهرانی مقدم به روش‌های ابداعی و جدید با پرهیز از ادامه مدل‌های قدیمی و ناموفق به استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین در این صنعت اشاره کرد و افزود: لازمه پیشرفت گردشگری، اتحاد و همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش گردشگری است که به همین دلیل شورای گردشگری که طی این سال‌ها برگزار نشده احیا و در آن شورا به دنبال طرح، تسهیل و رفع مشکلات فعالیت گردشگری خواهیم بود.

او افزود: برای رفع مشکلات فعالان گردشگری اولین کمیته تسهیلات را برای پیگیری درخواست‌های متقاضیان تشکیل داده‌ایم. 

طهرانی مقدم به ضرورت توانمندسازی تاسیسات گردشگری و بارگذاری مدارک در سامانه جانا اشاره و تاکید کرد: در راستای حمایت از راهنمایان گردشگری باید در برگزاری تورها از راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری استفاده شود.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان استفاده از هنر دست صنعتگران در تاسیسات گردشگری را کمرنگ ارزیابی کرد و افزود: باید در عمل به این باور برسیم که میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مکمل یکدیگرند و زنجیره آن نباید از یکدیگر گسسته شود و هر بخش باید از دیگری حمایت کند و موجب رونق دیگری شود.

در این جلسه که با حضور رؤسا و اعضای انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی، جامعه هتل‌داران، جامعه مهمان‌پذیرها، انجمن بوم‌ گردی‌ها و انجمن مجتمع‌ های پذیرایی، بین‌راهی و سفره‌ خانه‌های سنتی و جمعی از مدیران هتل‌ها و تأسیسات گردشگری در سالن جلسات هتل استقلال زاهدان برگزار شد، حاضرین در جلسه پس از بحث و تبادل در خصوص مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha