توسعه کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه را حمایت می‌کنیم

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: توسعه کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برای ما اولویت دارد و برای تحقق آن از مجموعه‌های موجود و در دست اقدام حمایت می‌کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در جلسه با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مناسبت هفته گردشگری، اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نوعی پرچمدار احیای فرهنگ بومی و محلی کهن هر منطقه هستند و این احساس خاص ایرانی بودن را به گردشگران منتقل می‌کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: ایجاد این حس ویژه بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی باعث استقبال ویژه گردشگران به حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده است. 

او ادامه دارد: در سالیان اخیر تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر کشور افزایش چشمگیری داشته است و در استان کرمانشاه نیز شاهد افزایش این مجموعه‌ها بوده‌ایم. 

امیری گفت: با توجه به استقبال گردشگران از این نوع اقامتگاه‌ها، توسعه کمی و کیفی آن‌ها در سطح استان کرماتشاه هستیم. 

او افزود: در استان کرمانشاه در حال حاضر ۵۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی دارای پروانه بهره‌برداری هستند و در شش ماه گذشته ۱۲ مورد موافقت اصولی صادر شده است که هشت مورد منجر به موافقت ایجاد شده است. 
 
سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: هدف از ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و سرمایه‌گذاری علاوه بر حفظ محیط زیست و مباحث فرهنگی آن، بحث پایداری آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

او تاکید کرد: هم در  بعد سرمایه‌گذاری و هم در بعدگردشگری به اقامتگاه‌ها کمک کنیم. 

امیری گفت: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و کمک‌های فنی اعتباری استانی به توسعه و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک می‌کنیم. 

او تاکید کرد: علاوه بر پیگیری برخورد با واحدهای خانه مسافر غیرمجاز از طریق دستگاه قضایی، حل مشکلات بیمه و مالیات اقامتگاه‌ها را نیز دنبال می‌کنیم. 

در این نشست مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز مشکلات خود را از جمله فعالیت خانه مسافرها و سوئیت‌های اجاره‌ای غیر مجاز، مشکلات بیمه پرسنل، پرداخت تسهیلات، تمدید پروانه‌های بهره‌برداری و...  را مطرح کردند که مورد تاکید سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه برای پیگیری قرار گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha