بیش از ۵۸۶ هزار زائر اربعین در قم اسکان یافتند

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و زیارت استانداری قم از اسکان ۵۸۶ هزار و ۳۷۰ زائر اربعین در ایام طرح اربعین از تاریخ۲۷ مرداد تا دوم مره ماه جاری در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی امروز سه شنبه ۱۱ مهر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:  از این تعداد ۶۴ هزار و ۴۷۵ زائر داخلی و خارجی در محل‌های اقامتی تحت نظر اماکن (تخت‌های رسمی) اسکان یافتند.

تو ادامه داد: در همین مدت ۱۳۴هزار و ۸۴۰ نفر نیز در اماکن زیر نظر ستاد مردمی اربعین پذیرش شدند.

مقیمی گفت: از ۲۷ مرداد ماه تا پایان روز دوم مهرماه جاری، ۲۰ هزار نفر در خیریه خیابان ایستگاه قم و ۷۹هزار و ۲۲۰ نفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافتند.

معاون استاندار قم با اشاره به آمار اسکان زائران ایام اربعین در مدت ذکر شده در مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۴۳هزار و ۴۸۱ زائر ایرانی و ۱۴هزار و ۸۰۱ زائر خارجی در این مکان مقدس پذیرش شدند.

او افزود: حدود ۱۷۳هزار و ۴۱۲ زائر نیز در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان یافتند و ۹۸۰۰ نفر در موکب ایجاد شده در بخش سلفچگان قم اسکان داشتند.

مقیمی همچنین از اسکان در مراکز آموزشی استان قم نیز خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۸هزار و ۳۴۱ نفر در اماکن تعیین شده برای اسکان آموزش و پرورش قم پذیرش شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم پیشتر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: نزدیک به ۴۵ روز است خدمات ستاد اربعین قم در حال انجام است و تا ۱۰ ربیع الاول (چهارم مهرماه) که زائران پاکستانی به این شهر تردد می‌کنند، این خدمات دهی ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071100735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha