مناطق نمونه گردشگری قم باید معرفی شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: استان قم نیازمند این است که مجموعه‌هایی همچون منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت نایه و دهکده سلامت صبا دستجرد معرفی شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز دوشنبه 10 مهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه نمونه گردشگری دشت‌بهشت نایه و دهکده سلامت صبا دستجرد در جمع آنان افزود: پروژه تفریحی و اقامتی دشت بهشت ۱۱۸ هکتار است که از این میزان ۴۶ هکتار دولتی، ۱۸ هکتار خصوصی و ۵۲ هکتار حفاظتی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ادامه داد: زیرساخت‌هایی همچون تیرهای چراغ برق و جاده‌سازی، روکش آسفالت از محل اعتبارات مناطق نمونه گردشگری پرداخت شده است.

ارجمندی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ سوئیت برای اقامت شبانه ایجاد شده است و به زودی ۵۰ واحد اقامتی گنبدی با قیمت مناسب با هدف استفاده همه اقشار به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم یادآور شد: خلجستان از جمله مناطق گردشگری است که ظرفیت‌های بکری دارد و می‌تواند کارکردهای اقتصادی مطلوبی داشته باشد، استان قم نیازمند این است که مجموعه‌هایی همچون منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت نایه و دهکده سلامت صبا دستجرد معرفی شود.

او اختلاف دمایی روستای نایه با قم را از جمله جاذبه‌های این دهکده تفریحی معرفی کرد و گفت: این منطقه می‌تواند برای گردشگری سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

ارجمندی ادامه داد: امیدواریم امسال بتوانیم گاز رسانی را به این منطقه گردشگری به صورت مشارکت چند جانبه انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071100736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha