پایان عملیات مرمت مسجد تاریخی خسرو اردستان اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان از پایان عملیات مرمت و بهسازی مسجد تاریخی خسرو این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نرگس بهشاد با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه نگهداری و مرمت بناهای تاریخی وظیفه ذاتی میراث‌فرهنگی است لذا عملیات مرمت یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهرستان اردستان بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال در دستور کار این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان ادامه داد: عملیات مرمت مسجد تاریخی خسرو شامل بهسازی و مرمت سقف محراب، استحکام‌بخشی دیوارهای شبستان مسجد و اجرای اندود گچ روی دیوارها و سقف شبستان و کف فرش بود که در مدت ۲ ماه انجام شد.

او افزود: مسجد تاریخی خسرو اردستان یکی از زیباترین بناهای ارزشمند تاریخی مذهبی در این شهرستان است که از منظر معماری بسیار فاخر و دارای اهمیت است.

بهشاد تصریح کرد: این مسجد تاریخی در ۳ طبقه و به‌صورت روباز مربوط به دوره صفویه است که در ۱۷ آذرماه ۱۳۶۴ به شماره ۱۶۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha