۲۲۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان رامسر به بهره‌برداری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بهره‌برداری یک هتل و مجموعه بوم‌گردی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در شهرستان رامسر، همزمان با هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر چهارشنبه ۱۲ مهر۱۴۰۲، افتتاح هتل فلاح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین واحد بوم‌گردی اقاقیا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از پروژه‌های هفته گردشگری برشمرد که به همت بهره‌برداران این دو واحد در هفته گردشگری افتتاح شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص عملکرد دستگاهی اداره گردشگری در شهرستان گفت: در سال گذشته تا به امروز بیش از ۴۰ واحد بوم‌گردی شناسایی و پرونده سازی شد و موافقت اولیه برای تبدیل این واحدهای بومی و سنتی به واحد گردشگری صادر شد و انتظار داریم تا پایان سال این رقم را به ۸۰ واحد برسانیم. ساخت تاسیسات گردشگری در همه زمینه‌ها مانند هتل، هتل آپارتمان، مراکز تفریحی و دیگر تاسیسات به تعداد ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر۳ میلیارد تومان در جریان است و این نوید را می‌دهیم که هر ساله شاهد افتتاح این گونه واحدهای گردشگری در شهرستان باشیم.

برزگر با بیان اینکه رامسر مستعد ایجاد همه گونه تاسیسات گردشگری است و آمارها نشان می‌دهد توسعه اقتصاد گردشگری در رامسر رو به افزایش است، افزود: شهرستان رامسر با همت مردم به این نقطه از موفقیت رسیده و رشد گردشگری به صورت مداوم در جریان است. 

او شعار جهانی سال گردشگری را سرمایه‌گذاری سبز اعلام و اهمیت حفظ ساختارهای سبز و طبیعی در شهرستان رامسر را دو چندان برشمرد،

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ویژگی‌های طبیعی رامسر را که بر گرفته از طبیعت جنگلی. کوهستانی و جلگه‌ای دانست که همگی به عنوان جاذبه گردشگری شهرستان دارای اهمیت است و باید در حفاظت از آن کوشا بود.

برزگر تصریح کرد: دهستان اشکور رامسر مشتمل بر ۱۱ پارچه آبادی است که می‌تواند قطب بوم‌گردی و طبیعت گردی کشور شود و همچنین دهستان جنت رودبار به عنوان پایلوت بوم گردی کشور نقش بسزایی در جذب توریست ایفا می‌کند.

او ادامه داد: جواهرده رامسر، آوازه جهانی دارد و باید از قابلیتهای ویژه این روستا در تمام فصول بهره‌برداری کرد.

برزگر آمار اقامت در شهرستان نمونه گردشگری رامسر را بیش از ۱۱۵ هزار نفر شب اقامت دانست و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این اقامت را خانه‌های مسافر شهرستان پوشش می‌دهند که جا دارد از زحمات بهره‌برداران اینگونه واحدها قدردانی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در پایان تصریح کرد: شهرستان رامسر برنامه مدونی در رسیدن به توسعه گردشگری، جذب گردشگر بیشتر و پویایی اقتصاد گردشگری در این شهرستان دارد و مسئولیت اجرای آن نیز بیشتر بر دوش فعالین گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha