شاخص‌های مربوط به تاسیسات گردشگری جمع‌آوری و در قالب آیین‌نامه‌های مختلف ابلاغ و اجرایی می‌شود

معاون دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی معاونت گردشگری گفت:‌ شاخص‌های مربوط به تاسیسات گردشگری و اقداماتی که برای تحقق شعار سال باید انجام شود، جمع‌آوری و وظایف هر بخش مشخص و تفاهم‌نامه‌های مرتبط منعقد شده که در قالب آیین‌نامه‌های مختلف ابلاغ و در سطح کشور اجرایی می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» به‌مناسبت هفته ملی گردشگری و به همت گروه مدیریت جهان‌گردی دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن علمی صبح امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ در دانشکده مدیریت علامه‌ طباطبایی برگزار شد.

سعید داغستانی معاون دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی معاونت گردشگری نیز به برخی اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تحقق گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز اشاره کرد و ادامه داد: کتاب راهنمایی حاوی مفاهیم ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری تدوین شده که ابعاد مختلف و شاخص‌های متعدد شعار امسال با سه محور مردم‌محور، زمین محور و کسب و کار در آن تشریح و برای هریک برنامه‌های مشخصی تدوین شده است.

او ادامه داد: شاخص‌های مربوط به تاسیسات گردشگری و اقداماتی که برای تحقق شعار سال باید انجام شود جمع‌آوری شده و وظایف هر بخش مشخص و تفاهم‌نامه‌های مرتبط منعقد شده است که در قالب آیین‌نامه‌های مختلف ابلاغ و در سطح کشور اجرایی می‌شود.

داغستانی به ارتباط و همکاری با جامعه علمی و دانشگاهی گردشگری و گسترش هرچه بیشتر این همکاری اشاره کرد.

شعارهای روز جهانی گردشگری موجب توسعه علمی صنعت گردشگری شده است

اسماعیل قادری مدیر گروه گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به شعارهایی که هر ساله از سوی سازمان جهانی گردشگری در راستای ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای به دولت‌ها مطرح می‌شود، تصریح کرد: این شعارها طی این سال‌ها منجر به ایجاد نظریه‌ها و دیدگاه‌های جدید همچنین توسعه علمی و مدیریتی صنعت گردشگری شده است.

او با اشاره به شعار امسال که در چارچوب سرمایه‌گذاری سبز مطرح شده است، ادامه داد: این شعار هم ‌راستا با اهداف ۱۷ گانه هزاره توسعه پایدار و با هدف حافظت از محیط زیست، حفاظت از ارزش‌های انسانی و زیست کره مطرح شده است.

قادری ابراز امیدواری کرد با تحقق این شعار در ایران بتوانیم نهایت بهره‌برداری را از گردشگری در راستای اهداف توسعه پایدار داشته باشیم.

مدیر گروه گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه از استاد جلال نصیریان  پیشکسوت صنعت جهان‌گردی در ایران یاد کرد و افزود: احیای آموزش جهانگردی پس از پیروزی انقلاب را مرهون چنین افراد صاحب نامی هستیم که عمرشان را در حوزه گردشگری سپری و تجاربشان را به ما منتقل کرده‌اند.

تسهیل‌گر حوزه گردشگری هستیم

امیر قاسمی مدیر ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران برای تحقق شعار سال سازمان جهانی گردشگری به بیان برنامه‌هایی برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری پرداخت و گفت: ما متولی گردشگری نیستیم، بلکه تسهیل‌گر حوزه گردشگری هستیم و تلاشمان این است که موضوعات مربوط به گردشگری سرعت بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha