حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور حمایت می‌کنیم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری در جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار افزود: از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و توسعه صنعت گردشگری حمایت می‌کنیم، ایجاد ظرفیت‌های اقامتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی که موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار شهرستان نیشابور آغازی برای توسعه گردشگری و رشد اقتصادی این شهر است و امیدواریم از ظرفیت‌های گردشگری این شهر به خوبی استفاده شود.

بیدخوری به نقش مردم و مدیریت محلی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: از شورای اسلامی شهر و شهردار بار که نقش بسزایی در برگزار جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد.

همچنین کمال خانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) و در هفته گردشگری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار این شهرستان برگزار شد.

خانی افزود: این جشنواره با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان نیشابور و شهر بار، ساکنان این شهر و روستاهای اطراف، گردشگران از سایر نقاط استان و باغداران در محل مدرسه عشایری جواد الائمه(ع) برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: در این جشنواره ۱۳ غرفه به عرضه محصولات کشاورزی و باغی، گیاهان دارویی، خشکبار، عرقیات، صنایع دستی، و ... ساکنان شهر بار اختصاص یافته بود.

خانی تصریح کرد:  شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی و تولید کننده بخشی از سیب کشور و جنوب غرب آسیا است.

او گفت: ۹۰ درصد مردم این شهر باغدار و اغلب دارای باغ سیب هستند و سالانه هزار تن سیب از باغات این شهر به کشورهای عراق و ارمنستان صادر می‌شود.

 شهر بار با آب و هوایی معتدل و کوهستانی بیش از ۱۵۰۰ خانوار جمعیت دارد.

آبشار چهار فصل، ارتفاعات، ییلاقات و طبیعت سبز یاعث شده این شهر مقصد گردشگری خوبی برای مسافران کوهنوردان و گردشگران از اقصی نقاط استان و استان‌های همجوار است.


حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha